هر خانواده یک امدادگر

شهرری (پانا)- مسئول جوانان هلال‌احمر شهرستان ری در خصوص جذب دانش‌آموزان به سازمان جوانان هلال احمر توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هر خانواده یک امدادگر

محمد سلطانی مسئول جوانان هلال احمر شهرستان ری اظهار کرد: لازمه و پایه جمعیت هلال احمر داوطلبی است. داوطلبان از از سازمان‌ها و کانون‌های مختلف جذب می‌شوند که یک قسمت آن دانش‌آموزی است. در بخش دان‌آموزی، در مدارس دوره‌های اول دبیرستان کانون‌های دانش‌آموزی افتتاح می‌شوند. در کانون‌های دانش‌آموزی، آموزش کمک‌هایاولیه تحت عنوان دادرس را برای روزهای سخت اجرا می‌کنیم.

او در خصوص طرح آموزش خود‌‌امدادی به دانش‌آموزی گفت: ده سال است که این طرح اجرا می‌شود و بسیار در بخش جذب و آموزش دانش‌آموزان تاثیرگذار است. دلیل انتخاب این طرح شعار (هر خوانواده یک امدادگر) است. ما در تلاش هستیم بخش خودامدادی را وارد خانه‌های مردم کنیم. آموزشی که دانش‌آموزان در این کانون می‌بینند دارای هشت سرفصل است. دانش‌آموزان در قسمت عملی می‌آموزند چگونه خود و خانواده‌های‌خود را از مخاطره احتمالی نجات دهند.

سلطانی با اشاره به آموزش‌های تخصصی در هلال‌احمر افزود: آموزش‌ها در مقطع دادرس به پایان نمی‌رسند؛ افراد در مقاطع تخصصی‌تر مانند امداد و نجات و تخصص‌های پیش بیمارستانی آموزش می‌بینند و واردبخش امداد و نجاتگری جمعیت هلال ‌احمر می‌شوند و در بخش‌هایی همچون جاده‌ها، مأموریت‌های ملی و بین‌المللی مشارکت می‌کنند. درصد قابل توجهی از فعالان هلال ‌احمر دانش‌آموزانی بودند که به کانون آموزشی دانش‌آموزان جذب شدند و اکنون در حال فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار