مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى:

راه رسیدن به امنیت بیولوژیک از آموزش و پرورش مى‌گذرد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربى آموزش و پرورش و جامعه دانش‌آموزى را راه رسیدن به امنیت بیولوژیکى در سنگر سلامت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
راه رسیدن به امنیت بیولوژیک از آموزش و پرورش مى‌گذرد

«مهین منافى» در آیین افتتاحیه برنامه سفیران سلامت دانش آموزى استان آذربایجان غربى که در سالن خانه معلم شهرستان میاندوآب برگزار شد، به موضوع فرهنگ سازى در امر سلامت اشاره کرد و گفت: امروز موضوع سلامت به مهترین دغدغه جامعه تبدیل شده و همه آحاد جامعه به نوعى درگیر امر سلامت هستند؛ در شرایط امروز جامعه، مهمترین و بهترین راه برقرارى امنیت بیولوژیک در سنگر سلامت توجه به جامعه آموزش و پرورش و دانش آموزان است.

وى ادامه داد : مدرسه امن و مدرسه سالم باید در عمل محقق شود، تقریبا همه خانواده ها به نوعى با آموزش و پرورش مرتبط هستند و باید از جامعه بزرگ دانش آموزى و تشکل های فعال و پویاى آن براى تحقق امر فرهنگ سازى در حوزه های مختلف بهره بگیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربى اجراى برنامه سفیران سلامت دانش آموزى را یکى از رسالت هاى آموزش و پرورش خواند و گفت: امروز جامعه وظیفه مهمى را به آموزش و پرورش محول کرده است. با بازگشایى مدارس، سفیران دانش آموزى حوزه سلامت امروز باید کمک حال و دستیاران کادر درمان باشند.

منافی با تأکید بر پیگیری جدى اجراى برنامه سفیران سلامت دانش آموزى گفت: با توجه به شرایط کرونایى حاضر و بحث بازگشایى مدارس، سفیران سلامت دانش آموزى یکى از بهترین دستیاران آموزش و پرورش در موضوع رعایت پروتکل های بهداشتى در مدارس هستند که علاوه بر فراگیرى مطالب بهداشتى لازم مى توانند در زمینه آموزش به دوستان خود نیز فعالیت مستمر داشته باشند، بنابراین متولیان و برنامه نویس‌هاى آموزش و پرورش باید با جدیت و تأکید بیشتر، برنامه سفیران سلامت دانش آموزى را پیگیرى کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب نیز در این مراسم برنامه سفیران سلامت دانش آموزى را یکى از مهمترین برنامه ها و عوامل تحقق ساحت پنجم سند تخول بنیادین آموزش و پرورش یعنى رشد و ارتقاى سلامت بدنى دانش آموزان عنوان کرد.

بهروز تقى نژاد، گفت: سند تحول بنیادین در بخش هاى مختلف فعالیت های مهمى را براى تعالى دانش آموزان برنامه ریزى کرده است، سفیران سلامت دانش آموزى یکى از برنامه هاى مهم آموزش و پرورش در تحقق ساحت رشد و ارتقاى سلامت بدنى به حساب مى آید.

وى ادامه داد: امروز آموزش و پرورش پرچمدار بسیارى از برنامه هاى هدفمند فرهنگ سازى در حوزه دغدغه هاى عمومى جامعه است و با اجراى برنامه های مختلف در این راستا گام هاى استوارى را برمى دارد که برنامه سفیران سلامت دانش آموزى از جمله مهمترین این برنامه ها در حوزه فرهنگ سازى حوزه بهداشت و سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار