برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان ری

شهرری (پانا) - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ری گفت نمایشگاه صنایع دستی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران در کاروانسرای تاریخی شاه عباسی این شهر گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان ری

نوروز تقی‌پور، رئس اداره میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری شهرستان‌ری در رابطه با برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی اظهار کرد: از ششم آذر ماه در این نمایشگاه آثار هنرمندان شهرستان‌ری در ۴۰ غرفه و در رشته‌های مختلف، همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ شب به مدت یک ماه در معرض بازدید علاقه‌مندان به صنایع دستی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف احیا و توسعه صنایع‌دستی شهرستان‌ری پس از واکسیناسیون گسترده و فروکش‌شدن ویروس کرونا برپا شده، افزود: تمام غرفه‌داران این نمایشگاه دارای کارت واکسن هستند و مراجعه‌کنندگان نیز باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقی‌پور اضافه کرد: غرفه‌های گلیم بافی، منبت، سفال، شیشه‌گری، ترمه دوزی، دوخت‌های‌سنتی، سوغاتی‌های خوراکی از جمله صنایع دستی است که در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسئول یادآور شد: حمایت از بخش خصوصی فعال در عرصه صنایع دستی و کاهش هزینه واسطه گری و دلالی در این حوزه و ارائه محصولات با قیمت های مناسب به مشتریان و شهروندان و گردشگران از دیگر اهداف مهم برپایی این نمایشگاه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری به نقش و اهمیت نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی بازارچه‌ سبب توسعه و رونق صنایع‌دستی شده که این عامل زمینه‌ای برای تشویق هنرمندان در تداوم هنرشان محسوب می‌شود.

تقی‌پور یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در محل کاروانسرای شاه عباسی به دلیل موقعیت تجاری، مکانی (تاریخی بودن) و به دلیل واقع شدن در مسیر عبوری زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می‌تواند جاذبه فراوانی را برای گردشگران فراهم آورد.

خبرنگار: نوریه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار