یوسف سعیدی:

مهمترین استراتژی در رابطه با مواد مخدر پیشگیری با توجه به بالا بردن سطح آگاهی جامعه است

اسلامشهر (پانا) - کارشناس حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدرغرب استان تهران عنوان کرد مهمترین استراتژی در رابطه با مواد مخدر پیشگیری با توجه به بالا بردن سطح آگاهی جامعه است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین استراتژی در رابطه با مواد مخدر پیشگیری با توجه به بالا بردن سطح آگاهی جامعه است

سرهنگ یوسف سعیدی، کارشناس حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در جریان برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر صنعتی و سنتی و تاثیر آن بر نوجوانان و جوانان اظهار کرد: اکنون مواد مخدر سنتی جای خود را به مواد صنعتی توهم‌زا در جامعه داده است و مهمترین استراتژی ما پیشگیری با توجه به بالا بردن سطح آگاهی جامعه است.

وی بیان کرد: پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر یکی از دغدغه‌های جامعه است و انتقال مواد مخدرسنتی به صنعتی چالش بزرگی است که اکنون در ۱۷۰ کشور دنیا همگان درگیر آن هستند.

سعیدی تصریح کرد: اعتیاد به نظر ما نوعی بیماری است که عوارض آن برای فرد مبتلا در صورت تکرار منجر به اختلال در سیستم عصبی او خوهد شد و مواد مخدر دستگاه عصبی فرد را مورد حمله قرار خواهد داد.

وی تأکید کرد: شادی کاذب ناشی از استفاده از مواد مخدر، برای فرد معتاد پس از اینکه فروکش کند دنیایی از غم و اندوه را در او به وجود می‌آورد و همه اینها در مغز و اعصاب فرد معتاد تاثیر دارد.

سعیدی خاطرنشان کرد: درمان اعتیاد یک فرد معتاد تخصصی است و این کار پلیس نیست و به حوزه پزشکان متخصص ارتباط دارد و در مجموع اگر بخواهیم یک فرد به طور کامل از اعتیاد رهایی پیدا کند، نیاز به دوره 11 ماهه درمان دارد.

در این کارگاه آموزشی که با نظارت کارشناسی مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش اسلامشهر در سالن نصر منطقه برگزار شد، معاونین پرورشی، مربیان بهداشت و مشاوران واحدهای آموزشی حضور داشتند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار