آموزش عنصر بی‌بدیل توانمند‌سازی و ایجاد مصونیت کارکنان است

تهران (پانا) - دوره آموزشی دانش‌افزایی و ارتقاء سلامت اداری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و تیم کارشناسی دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش برای سطوح مختلف آموزشی و اداری به صورت مجازی و حضوری در شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عنصر بی‌بدیل توانمند‌سازی و ایجاد مصونیت کارکنان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش به منظور اجرای دانش‌افزایی و ارتقاء سلامت اداری اقدام به اعزام تیم کارشناسی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی به این استان کرد .

سیدمجتبی هاشمی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، درجلسه آموزشی این دوره که با حضور اعضای شورای معاونین استان و مناطق برگزار گردید، گفت: برنامه‌ریزی دقیق آموزش و رعایت فرآیندهای آموزشی در سازمان به شیوه علمی امری حیاتی است و برگزاری دوره‌های آموزشی به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقاء کیفی کارکنان قابل تحقق است.

وی افزود: فرهنگ تعلق سازمانی، یک ارزش است و مشارکت کارکنان در تحقق وظایف و رسیدن به اهداف، نقش به سزایی در کاهش تخلفات دارد، به همین دلیل است که باید به آموزش به عنوان ابزار پایبندی افراد به ارزش‌های سازمانی وتقویت این حس درونی تأکید کرد.

هاشمی، ضمن تاکید بر ادامه آموزش لازم به عنوان عنصر بی‌بدیل توانمندسازی و مصونیت بخشی کارکنان بیان کرد: آشنا نمودن کارکنان به قوانین، مقررات، ضوابط اداری و تبعات ناشی از ارتکاب جرم یا تخلف، نقش مهمی در کاهش جرایم و مفاسد اداری دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بارها پس از ارتکاب تخلف مشاهده شده که جهل به قوانین و مقررات عامل اساسی در وارد شدن متخلف به اینگونه اعمال بوده است، ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توان از ایجاد این نوع از پرونده‌ها که ضریب بالایی هم دارد پیشگیری کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، افزود: تقویت بعد معنوی کارکنان ارتباط مستقیم با تقویت فرهنگ خود کنترلی دارد و سفارش پیشوایان دینی با موضوع «حاسبوا قبل ان تحاسبوا» در واقع تأکیدی بر فرهنگ خود کنترلی است.

هاشمی اظهار کرد: دوره دانش‌افزایی و ارتقاء سلامت اداری برای سه گروه از همکاران از جمله شورای معاونین اداره کل و شورای معاونین مناطق، رؤسای امور اداری و کارشناس مسئولان و کارشناسان امور اداری و همکاران گروه ساماندهی،تمامی مدیران و کادر آموزشی و اجرائی مدارس در نظر گرفته شده است .

گفتنی است این دوره آموزشی با حضور ، محمد خرم نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری، و مدرسان دفترهماهنگی و شعبه تجدیدنظر در دو روز متوالی و با هدف تقویت حس وفاداری و همبستگی کارکنان با اهداف سازمان و پیشگیری از تخلفات برگزار گردید که مورد استقبال بیش از 11هزار نفر از فرهنگیان استان قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار