در دومین نشست کمیسیون‌های شهر تهران با رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور عنوان شد:

جوانان باید در تمامی عرصه‌های جامعه فعال باشند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اخلاقی و تربیتی مجلس دانش‌آموزی کشور تاکید کرد جوانان باید در تمامی عرصه‌های جامعه فعال باشند و سعی کنند فعالیت خود را در عرصه‌های مختلف حفظ کنند، اما در عرصه‌ای فعالیت کنند که در آن آسوده خاطر هستند و آنجا بیشتر می‌توانند استعدادهای خود را به نمایش بگذازند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جوانان باید در تمامی عرصه‌های جامعه فعال باشند

در آستانه تدوین سند دهمین دوره مجلس دانش آموزی، نشست هم اندیشی هیئت رئیسه کمیسیون های مجلس دانش آموزی شهر تهران با حضور رئیس هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون اخلاقی و تربیتی مجلس دانش آموزی کشور برگزار شد.

به گزارش هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی شهر تهران در این نشست هم اندیشی، کمیسیون های شهر تهران طرح هایی در راستای پویایی جامعه دانش آموزی به محمدمهدی کوراوند؛ رئیس مجلس دانش آموزی کشور، یحیی عطالو؛ رئیس کمیسیون اخلاقی و تربیتی مجلس دانش آموزی کشور و دبیرخانه مجلس دانش آموزی شهر تهران ارائه دادند.

یحیی عطالو؛ رئیس کمیسیون اخلاقی و تربیتی مجلس دانش آموزی کشور در ابتدای جلسه گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری، جوانان باید در تمامی عرصه های جامعه فعال باشند و بنده به عنوان یک نماینده دانش آموزی به دانش آموزان می گویم که سعی کنند فعالیت خود را در عرصه های مختلف حفظ کنند اما در عرصه ای فعالیت کنند که در آن آسوده خاطر هستند و آنجا بیشتر می توانند استعدادهای خود را به نمایش بگذازند نه اینکه در عرصه ای به شدت فعالیت کنند و در عرصه ای دیگر هیچ فعالیتی نکنند، باید تعادل را حفظ کرد. از کمیسیون اخلاقی و تربیتی مجلس دانش آموزی شهر تهران به پاس فعالیت مستمر و خوبی که در دوره عدم فعالیت بعضی از مجالس استانی داشت سپاسگزار هستم.

امیرمهدی ساکی؛ نائب رئیس دوم مجلس دانش آموزی شهر تهران در ادامه با اشاره به سند دهمین دوره مجلس دانش آموزی گفت: هیئت رئیسه اولین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران با همکاری دبیرخانه توانست مجلس شهر تهران را به یکی از فعال ترین مجالس استانی و شهرستانی تبدیل کند. با توجه به محدود بودن زمان اعتبارنامه نمایندگان مجلس دانش آموزی، هیئت رئیسه مجلس شهر تهران در امر سند تسریع بخشیده و به کمیسیون های شهر تهران دستور داده است که هر چه سریع تر نسبت به ارائه طرح های خود به هیئت رئیسه برای تدوین سند اقدام کنند تا انشالله بتوانیم با مدد الهی و تلاش و پشتکار خود آینده ای زیبا برای ایران اسلامی رقم بزنیم.

سپهر گلشیرازیان؛ کارپرداز مجلس دانش آموزی شهر تهران در ادامه افزود: برای پویایی هر چه بهتر نهاد مجلس دانش آموزی باید روحیه اتحاد، همکاری، هماهنگی و مشارکت جویی میان نمایندگان تقویت شود و نمایندگان دانش آموزی باید با شرکت در انتخابات شورای دانش آموزی مدارس، نسبت به یافتن مشکلات و ارائه راه حل برای برطرف کردن مشکلات جامعه دانش آموزی از سطح مدارس بپردازند.

سهیل فرهادی متین؛ رئیس کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی شهر تهران با ارائه طرح شناسنامه ورزش گفت: طرح شناسنامه ورزش، فعالیت های برجسته تربیت بدنی دانش آموزان را از پایه اول ابتدایی تا پایه دوازدهم متوسطه دوم ثبت می کند و یکی از اهداف آن شناسایی، استعدادیابی و پرورش دانش آموزان ورزشکار مدال آور در سطح مسابقات ملی و بین المللی است. این شناسنامه در کنار پرونده سلامت دانش آموز قرار خواهد گرفت و تبدیل به پرونده ورزش و سلامت می شود. پرونده ورزش و سلامت سبب ارج نهادن به فعالیت های تربیت بدنی دانش آموزان و تشویق آنها به ورزش می شود و در نتیجه آگاهی دقیق تری از سابقه تربیت بدنی دانش آموزان در اختیار دبیران تربیت بدنی مدارس قرار می گیرد.

مجید سعیدی گرکانی؛ منشی کمیسیون ورزش و سلامت مجلس دانش آموزی شهر تهران با ارائه طرح نوجوان سبز اظهار کرد: متاسفانه در نظام تعلیم و تربیت کشور ما به محیط زیست کم توجه می‌شود و دانش آموزان ایران، آگاهی مناسب و دقیقی از وضع محیط زیست کشور خود و جهان ندارند. هدف طرح نوجوان سبز این هست که ما چطور می توانیم از یک دانش آموز، یک فعال محیط زیست و کنشگر زیست محیطی تربیت کنیم. این طرح در راستای افزایش آگاهی دانش آموزان در موضوع محیط زیست و شکل محافظت از آن در راستای یک نظام تعلیم و تربیت سبز و حافظ محیط زیست اجرا می شود.

در پایان این نشست هم اندیشی، محمد مهدی کوراوند؛ رئیس مجلس دانش آموزی کشور توصیه هایی برای هر چه فعالیت بهتر نهاد مجلس دانش آموزی به نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران گفت و از فعالیت خوب و مستمر دبیرخانه و نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر تهران تشکر کرد.

*خبرنگار دانش آموز؛ مجید سعیدی گرکانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار