کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش‌و‌ پرورش ناحیه یک شهرری:

مسابقات قرآن بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان است

شهرری (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش‌و‌ پرورش ناحیه یک شهرری، مسابقات قرآن را بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان است

سعیده رزاقی، کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش‌ و پرورش ناحیه یک شهرری گفت: هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در کلیه ابعاد فردی و اجتماعی از سیاست‌ها، راهبردها و اهداف کلان اداره کل قرآن،‌ عترت و نماز می‌باشد.

وی افزود: اداره کل در جهت توسعه و ترویج این سه منشور نورانی، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده که یکی از موارد ارزشمند آن برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز است و این مسابقات بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز است.

کارشناس قرآن، عنرت و نماز بیان کرد: شناخت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان در حوزه قرآن (قرائت، حفظ و تفسیر)، عترت(نهج البلاغه،صحیفه سجادیه، مداحی) و نماز(اذان، احکام و انشای نماز)، شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در این سه زمینه و معرفی مجامع دینی و قرآنی در جهت پرورش حس مذهبی و ایجاد رغبت و شوق بیشتر به معارف الهی، تقویت و پرورش محاسن و مکارم اخلاقی دانش‌آموزان از طریق انس با معارف الهی و بصیرت افزایی دینی دانش‌آموزان با محوریت معارف قرآن، عترت و نماز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تقویت رفتارسازی دینی دانش‌آموزان با راهنمایی از دستورات غنی قرآن‌کریم و سیره ائمه معصومین(ع) در زندگی روزمره، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان مستعد به فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی و بکارگیری این آموزه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی است. توجه جدی اولیاء دانش‌آموزان به اهمیت انس با قرآن و نماز و شناخت سیره اهل بیت علیهم السلام در تربیت صحیح فرزندان و داشتن نقشی سعادتمند و موفق در زندگی فردی و اجتماعی بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار