امضای توافقنامه همکاری میان معاونت سوادآموزی و اداره کل زندان‌های استان گیلان

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی استان گیلان گفت کاهش بی‌سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی مددجویان، از مهم‌ترین اهدف امضای توافقنامه دو جانبه همکاری میان معاونت سوادآموزی و اداره کل زندان‌های استان گیلان است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امضای توافقنامه همکاری میان معاونت سوادآموزی و اداره کل زندان‌های استان گیلان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سیروس محمدی با اشاره به مشارکت دستگاه ها و نهادهای اجرایی در فعالیت های سوادآموزی در قالب امضای توافق نامه های همکاری اظهار کرد: توافق نامه همکاری با اداره کل زندان های استان به منظور استفاده از ظرفیت های دو مجموعه در راستای کاهش بی‌سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی مددجویان است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیل فرایند آموزش مددجویان، تهیه و تولید محتوای آموزشی ویژه سوادآموزان ندامتگاه ها (بی‌سوادان و کم سوادان) از مهم ترین تعهدات مشترک دو سازمان است.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به فعالیت مرکز یادگیری محلی شهید قلی پور در ندامتگاه لاکان رشت گفت: مددجویان بی سواد در طول دوران محکومیت می توانند با حضور در این مرکز، علاوه بر آموزش سواد در آموزش انواع مهارت های شغلی و زندگی شرکت کنند.

محمدی، مشارکت در راه اندازی و توسعه مراکز یادگیری محلی در ندامتگاه ها، پشتیبانی و حمایت از مهارت آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجاد شده در ندامتگاه، تأمین نوشت افزار، کتب دوره های سوادآموزی، تشکیل حلقه های کتابخوانی و مرکز یادگیری محلی برای سوادآموز مددجو را از جمله وظایف معاونت سوادآموزی استان در برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای آموزش دهندگان واجد شرایط معرفی شده از سوی اداره کل زندان‌های استان ذکر کرد.

نجفی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان نیز در این نشست گفت: مهارت سواد منجر به کاهش بسیاری از رفتارهای نابهنجار می شود و افراد با کسب اطلاعات، از عمل به بسیاری از جرایم خودداری می کنند.

وی با استقبال از همکاری مشترک دو مجموعه، خاطرنشان کرد: موضوعاتی مانند ارائه اطلاعات و مشخصات فردی مددجویان بی‌سواد و کم‌سواد به اداره کل آموزش و پرورش استان جهت بارگذاری در سامانه، فراهم کردن فرصت آموزشی برای مددجویان بی سواد و کم سواد، فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل در صورت جابجایی سوادآموزان مددجو، تأمین فضای آموزشی به منظور برگزاری کلاس های سوادآموزی در ندامتگاه، معرفی افراد واجد شرایط برای گذراندن دوره های آموزشی و توجیهی به منظور آموزش بی سوادان و کم سوادان از جمله وظایف اداره کل زندان های استان در این توافقنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار