حضور بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمپادی در «کارسوق ایده‌پردازی مهندسی ژنتیک»

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از حضور بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمپادی در «چهارمین کارسوق ایده‌پردازی مهندسی ژنتیک» خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
حضور بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمپادی در «کارسوق ایده‌پردازی مهندسی ژنتیک»

الهام یاوری در آیین اختتامیه چهارمین دوره کارسوق «ایده‌پردازی در مهندسی ژنتیک» ضمن تأکید بر اهمیت کارسوق و نگاه آموزشِ پژوهش محور در مدارس سمپاد، گفت: ستاد زیست فناوری همه ساله در کنار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با برگزاری این کارسوق‌ها زمینه‌ای مساعد برای رشد استعدادها و توانمندی‌های فرزندان این مرز و بوم فراهم می‌کند.

وی افزود: به طور قطع این همکاری در آینده‌ای نه چندان دور نتایج درخشانی در عرصه علم و فناوری و حتی اقتصاد پویا رقم خواهد زد. امری که سمپاد بعنوان یکی از اهداف عالی خود در تربیت دانش‌آموزان میهن اسلامی‌مان با جدیت پیگیری می‌کند.

یاوری گفت: چهارمین کارسوق ایده‌پردازی در مهندسی ژنتیک» در فروردین 1400 با ثبت‌نام نزدیک به 6 هزار دانش‌آموز سمپادی دوره اول متوسطه آغاز به کار کرد و در شهریور ماه با انتخاب چهار تیم برگزیده به کار خود پایان داد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: تیم‌های اول، دوم و سوم این کارسوق در گروه‌های سه نفری به ترتیب از دبیرستان فرزانگان همدان (رتبه اول)، دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی شیروان (رتبه دوم)، دبیرستان فرزانگان کرمان و دبیرستان فرزانگان زاهدان (رتبه سوم) بودند و یک تیم دو نفره نیز ازدبیرستان فرزانگان مراغه به انتخاب هیأت داوران به عنوان تیم ویژه از نظر موضوع مورد مطالعه معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار