کف‌سازی راسته بالای بازار تاریخی زنجان به پایان رسید

زنجان(پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از تکمیل کف‌سازی قسمت راسته بالا یکی از اصلی‌ترین مسیرها در بازار سرپوشیده زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کف‌سازی راسته بالای بازار تاریخی زنجان به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند روز دوشنبه ۱ آذر ماه ۱۴۰۰ بیان کرد: در بازار تاریخی زنجان قسمت راسته بالا یکی از اصلی ترین مسیر در بازار سرپوشیده است که کف سازی آن توسط شهرداری و همچنین تحت نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان زنجان به پایان رسید.
وی افزود: پروژه کف سازی بازار زنجان به صورت مشارکتی به منظور ساماندهی، اصلاح و کف سازی بازار زنجان انجام شده زیرا تفاهم نامه ای بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان منعقد شده است.
ارجمند در ادامه گفت: حد فاصل بین خیابان فردسی و تیمچه چهار دربی به اندازه هزار و 100 مترمربع کف سازی شد و کف سازی سنگی در تیمچه سید اسماعیل ،حد فاصل مسجد ولیعصر و راسته بازار به متراژ 150 متر مربع نیز انجام شد.
ارجمند بیان کرد: بازار زنجان به دلیل ارزش و قدمت تاریخی که دارد مورد توجه استو

وی افزود: از ابتدای سال، کف سازی و مرمت این بازار در حال انجام است که به صورت سنگ فرش انجام می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: برای کف‌سازی سایر راسته‌های بازار تاریخی، اقدامات و بررسی‌ها انجام شده است و برآوردهای لازم در این زمینه صورت گرفته است.
ارجمند گفت: با همکاری شهرداری، شورای شهر و معاونت میراث فرهنگی استان تلاش می شود در راستای احیا و توسعه بازار تاریخی زنجان گام های محکم تری برداشته شود که تا حدودی تحقق یافته است و مشکلات بازار تاریخی زنجان با تعامل و همکاری برطرف می شود.
وی افزود: کف سازی ۲ راسته‌بازار تاریخی شامل بخشی از راسته‌ قیصریه و راسته حجت‌الاسلام در سال های ۹۸ و ۹۹ از سوی شهرداری زنجان انجام شد اما با توجه به مساحت زیاد بازار، کف سازی به اتمام نرسیده و امسال باقیمانده آن انجام می‌شود.
ارجمند گفت: کف سازی ۲ راسته بازار تاریخی زنجان شامل راسته حجت الاسلام و بخشی از راسته قیصریه در سال های ۹۸ و ۹۹ توسط شهرداری زنجان انجام شد اما با توجه به زیاد بودن مساحت بازار کف سازی آن کامل نشده و به اتمام نرسیده و امسال باقیمانده آن انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار