همایش رسانه مطالبه‌گر در بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - همایش "رسانه مطالبه‌گر "با حضوررمعاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، استاندار بوشهر ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر ، مدیران دستگا ه‌های دولتی استان و اصحاب رسانه روز سه شنبه در حسینیه ثارالله بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
همایش رسانه مطالبه‌گر در بوشهر برگزار شد

فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش رسانه مطالبه گر در بوشهر اظهار کرد : نکته هایی که رسانه مطالبه‌گر باید مورد توجه قرار دهد شفافیت و دشمن شناسی است .

مهدی پور گفت : بخش زیادی از مسائل کشور ناشی از فشار سیاسی، تحریم‌ها و گرفتاری‌هایی است که دشمن برای ما ایجاد کرده‌است و اگر مذاکره‌ای با طرف دیگر می‌شود راجع به پرونده هسته‌ای صحبت نمی‌کنیم بلکه در باره این مساله که چگونه باید پرونده تحریم و فشارها بسته شود، مذاکره می‌شود.

مهدی پور تاکید کرد: ضرورت شناسایی زمان و مکان از سوی رسانه مطالبه‌گر ضروری است.

وی اضافه کرد: هرچند زیست بوم‌ها بر نحوه مطالبه‌گری تاثیر دارد اما این مطالبه‌ها باید هر کدام معیاری مشخص داشته باشند.

او گفت : مطالبه‌گری رسانه‌ای چشم ما برای دیدن پدیده‌ها است؛ این چشم نباید پیرو آن چیزی باشد که دشمن برای ما می سازد بلکه باید خودپایه باشد. در حوزه مطالبه‌گری باید رسانه‌های مبدع، طراح و مبتکر باشیم نه بازیگر بازی که دیگران برای ما طراحی و ابداع می‌کنند.

مهدی پور افزود : ترویج اخلاق، مبانی دینی، ضرورت‌هایی که برای مردم اولویت دارد، مسائلی که مردم به صورت روزمره با آن درگیر هستند، در این حوزه قرار می‌گیرد و رسانه تراز انقلاب اسلامی مبلغ مشکلات روزمره مردم باشد .

او گفت : دولت کمتر از سه ماه است که مسئولیت را برعهده گرفته و همه ما در جریان دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی که در گذشته بر کشور وارد شده هستیم، هرچند رئیس جمهوری از گذشته و آنچه تحویل گرفته صحبتی نمی‌کند و ما نیز این کار را انجام نمی دهیم اما همه می‌دانیم چه چیزی باقی مانده و باید با سرعت برای حل مشکلات گام برداریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در مقابل امروز سطح توقع و انتظار عمومی از دولت به شدت بالا رفته است و پایش‌های عمومی انجام شده، نشان می دهد ماموریت دولت و رئیس جمهوری نسبت به دهه‌های گذشته بسیار بالاتر است.

مهدی پور ادامه داد: همزمان با افزایش نیازها، توقعات و مطالبات، مردم خود را در موقعیتی می‌بینند که کوچکترین خطا، اشتباه و نادرستی را برنمی‌تابند. و با وجود همه این مسائل کشور امروز در کنار تهدیدهای اقتصادی با تهدیدهای نظامی، امنیتی، رژیم‌های جعلی در منطقه و حامیان ارتجاعی آنها که با زبان دراز و بسیار عریان مطالبه و فشار وارد می‌کنند، روبرو است.

وی اضافه کرد: افزون براین دشمن ارتش بزرگ رسانه‌ای که شامل جریان معاند است را با منابع بسیار بزرگ مالی و نیروی انسانی آرایش داده‌است و به مرور توانسته به سرمایه اجتماعی ما که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید احیا شود، ضربه وارد کند.

مهدی پور ادامه داد: در کنار همه این مسائل بلای جهانی کرونا نیز تمام ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ما را به تحلیل برده در این شرایط حساس امیدواری برای حل مسائل در کشور وجود دارد.رسانه‌هایی که بنا است رسانه تراز انقلاب اسلامی و مطالبه‌گر عدالت محوری و عدالت خواهی و به صورت عقلانی و حرفه ای در روایت رویدادها و اتفاق‌ها پیشتاز باشند، باید فعال شوند.

مهدی پور گفت: در جغرافیایی از ایران اسلامی حضور دارم که درآن نیروهای مطالبه‌گر ضد امیریالیستی در سده‌های اخیر پیشتاز مطالبه، حیثیت، هویت، اقتدار و منافع ملی بودند و اگر چنین نبود امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی وجود نداشت.

عباس محمدیان رئیس سازمان بسیج رسانه اظهار کرد : با توجه به بازی حرکت رسانه‌های بیگانه، بسیج رسانه یکی از ظرفیت‌های بالقوه جریان جبهه رسانه تراز انقلاب اسلامی است.

او گفت : استان بوشهر جزو استان‌های برتر کشور از حیث تنوع برنامه‌ها بوده و همواره مشکلات جامعه رسانه‌ای این استان مورد پیگیری قرار گرفته و انتظار می‌رود در دولت انقلابی شاهد فصل گشایش مشکلات جامعه رسانه ای باشیم.

محمدی زاده استاندار بوشهر گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که منابع دولتی محدود است به شدت به جذب همکاری بخش خصوصی و حمایت از این بخش ایجاد شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری آنان نیازمند هستیم.

استاندار بوشهر افزود: در شرایطی که دشمن یک قدرت بزرگ رسانه ای را با خود در قالب جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی بسیج کرده است باید اصحاب رسانه با امید افزایی از نظام و حکومت دفاع کنند. امیدآفرینی، امید به موفقیت، عبور از شرایط سخت، پیروزی و عقب نشینی دشمن از ضرورت ها در حوزه جنگ اقتصادی است.

استاندار بوشهر گفت: ایران اسلامی جنگ نظامی را با کمک مردم و تقدیم صدها هزار شهید، جانباز، آزاده و میلیون‌ها رزمنده با ایستادگی مردم و رهبری امام (ره) پشت سر گذاشت و حاصل آن پیروزی امروز توانمندی دفاعی و امنیتی است که کشور ما در اینجا و در حوزه مقاومت از آن برخوردار است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز در شرایطی قرار گرفته که دشمن اراده برخورد با آن را پیدا نمی کند و این همان قدرت بازدارنده ناشی از آن مقاومت هشت ساله ملت ایران است.

استاندار بوشهر گفت: امروز دشمن عاجز، پشیمان و شکست خورده جنگ نظامی علیه ایران است به همین دلیل جنگ اقتصادی همه جانبه را آغاز کرده که لازمه موفقیت در این جنگ استفاده از تجارب هشت سال دفاع مقدس است.

او تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه سرباز میدان بودند و ایفای نقش می‌کردند و خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم جبهه عملیات انجام می‌دادند وموفقیت‌های رزمندگان و شکست دشمن را آشکارا گزارش می‌ کردند امروز هم در جنگ اقتصادی همان صحنه ها باید تکرار شود.

به گفته محمدی زاده در شرایط جنگ اقتصادی ما به دنبال جریان سازی و جریان طلبی، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب نیستیم بلکه همه باید رفتار انقلابی داشته باشند.

وی یادآور شد: هرکسی از رهبر معظم انقلاب اطاعت، از مردم دفاع و با دشمن دشمنی کند انقلابی است؛ ما به دنبال رفتار انقلابی و در عرصه رسانه هم خواهان همین مساله هستیم.

استاندار بوشهر، تقویت مطالبه گری رسانه‌ها را ضروری دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از رسانه‌ها شکایت نکنند مگر در مواردی که خطوط مشخص شده رعایت نشود که آن هم با تشکیل شورای حل اختلاف مساله باید حل شود و رابطه آنها با اصحاب رسانه مانند رفتار پدر و فرزند باشد.

او گفت: توسعه آموزش رسانه ای از دیگر اولویت‌های استان بوشهر است تا رشته‌های تحصیلی مورد نیاز برای ارتقای تحصیلی اصحاب رسانه در این استان فراهم شود.

محمدی زاده افزود: درحوزه عمرانی هم معیشت و مسکن خبرنگاران در دستور کار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار