مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست،گفت آموزش‌ها به‌صورت ترکیبی است و فضای مجازی به عنوان مکمل در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی مدارس به منزله تعطیلی آموزش مجازی نیست

حسنعلی اصغری افزود: نوع حضور دانش‌آموزان در مدارس بستگی به تصمیم مصوبه شورای مدرسه دارد و حضور دانش آموزان در برخی از مدارس همه روزه و در برخی از مدارس هم به صورت گروه‌بندی خواهد بود.

وی اظهار کرد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با تصمیم شورای مدارس، کلاس‌های ۲۶ نفره به ۲ گروه و کلاس‌های ۳۶ نفره برای حضور در مدارس به سه گروه تقسیم شده اند.

اصغری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی دوری دانش آموزان از محیط‌های آموزشی، از خانواده‌ها خواست با همکاری با مدارس بستر آموزش حضوری دانش آموزان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان گروه نخست پس از حضور در مدارس آموزش را به‌صورت حضوری و گروه دوم در منزل به‌صورت برخط پی گیری می‌کنند و همزمان از آموزش کلاس‌های مدارس بهره‌مند می‌شوند.

این مسئول تاکید کرد: مدیران و شورای مدرسه با توجه به جمعیت دانش‌آموزی گروه بندی‌ها را انجام می دهند و تقسیم بندی جمعیت دانش‌آموزی طی روزهای مختلف خواهد بود و دانش آموزان براساس روزهای تعیین شده دو یا سه روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: هم اکنون معلمانی که سر کلاس درس حاضر می‌شوند هر دو نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند و همچنین دانش‌آموزان ملزم به شرکت در فعالیت‌های مدرسه چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری هستند.

اصغری با بیان اینکه تاکنون 93 درصد دانش آموزان استان قزوین واکسن زده اند، از دانش آموزانی که هنوز واکسن نزده‌اند خواست برای واکسیناسیون اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: شیوه نامه "۰۶" به همه مدارس اعلام شده و ملزم به رعایت همه موارد آن هستند و اولویت اول آموزش پرورش برای بازگشایی مدارس و کلاس‌های حضوری سلامت دانش‌آموزان است.

وی یادآور شد: نظارت بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی توسط کمیته بهداشت مدارس، معاونت تربیت بدنی و پرورشی ادارات مناطق؛ همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان و واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان است.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار