گمانه‌زنی‌ها از تخصیص احتمالی دلار 4200 تومانی تا پایان سال

تهران (پانا) - در حالی مهمترین گمانه‌زنی‌ها از بودجه 1401 مطرح است که خبر میرسد که به احتمال بسیار زیاد تخصیص دلار 4200 تومانی تا پایان سال ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
گمانه‌زنی‌ها از تخصیص احتمالی دلار 4200 تومانی تا پایان سال

به‌گزارش اقتصادنیوز، از دیشب رافایل گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد و این در حالی بود که قرار است دیدارهایی با مسئولان در این‌اره داشته باشد. هدف از صف گروسی ادامه رایزنی‌ها با مقامات تهرانی برای تداوم همکاری ها با آژانس اعلام شد. معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این خصوص تاکید کرده که امریکا باید تحریم‌های یک‌جانبه را بردارد تا مسیر برای توافق میسر شود. فعلا رایزنی ها در این باره ادامه دارد.درحالی

پیش‌‌بینی‌های جدید از بودجه 1401

گمانه‌زنی‌ها از لایحه بودجه ادامه دارد. در مهمترین خبر براساس گزارش خبرگزاری فارس، بررسی‌ وضعیت تدوین بودجه سال 1401 نشان می‌دهد با بهبود اوضاع صادرات نفت حداقل 27.5 و حداکثر 36.3 میلیارد دلار درآمد ارزی از این محل به دست می‌آید.از وزارت نفت خبر می‌رسد صادرات نفت خام از 1.5 میلیون بشکه در روز فراتر رفته و سقف اول بودجه سال جاری را پر کرده است. بنابراین با فرض 1.5 میلیون بشکه صادرات نفت خام و قیمت 60 دلار به غیر از درآمد صادرات گاز (3.5 میلیارد دلار)، 32.8 میلیارد دلار درآمد ارزی کسب خواهد کرد. با فرض 1.2 میلیون بشکه و قیمت هر بشکه 60 دلار، درآمدی حدود 26.2 میلیارد دلار ارز در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود نرخ تسعیر ارز 20 تا 23 هزار تومان باشد.با این وصف می‌توان امیدوار بود 1.5 میلیون بشکه صادرات نفت با قیمت هر بشکه 60 دلار و نرخ تسعیر 23 هزار تومانی در بودجه سال آینده را شاهد بود. با فرض 3.5 میلیارد دلار خالص صادرات گاز که درآمدی معادل 835 هزار میلیارد تومان وصول شود.

در همین حال سرپرست بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفته است: اختصاص ارز ۴۲۰۰برای واردات نهاده‌های دامی، روغن، گندم و دارو همچنان و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. فعلا تصمیم جدیدی درباره حذف این ارز گرفته نشده و احتمال دارد، ادامه پیدا کند و یا قبل از پایان سال حذف شود. احمد امیرآبادی، نماینده مجلس گفته بود: ارز 4200 تومانی را در برخی از اقلام مصرفی حذف کردیم، ولی کسی متوجه نشد!

همچنین براساس مرکز آمار ایران، کاهش نرخ تورم نقطه‌ای، ماهانه و سالانه خانوارهای کشور در آبان ١٤٠٠ صورت گرفت.

در خبر مهم دیگری بانک مرکزی در دو حراج ۳۸ (هفتگی) و ۳۹ (موردی) به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید جمعاً به مبلغ ۳۴۴.۴ هزار میلیارد ریال اقدام کرد؛ ارزش توافق‌های بازخرید سررسید شده هفته قبل به مبلغ ۳۴۵.۸ هزار میلیارد ریال بود.

مهمترین اخبار شرکت‌ها

در مهمترین اخبار شرکت ها هم آمده است:

#ونیکی| هیات مدیره سرمایه‌گذاری ملی ایران از عدم موافقت با واگذاری سهام شرکت پارس متال (سهامی عام) به تعداد 941،958 عدد سهم به میزان 4.7% از سهام کل این شرکت خبر داد.

#دی‌| بانک دی درباره آگهی مزایده عمومی املاک مازاد این بانک اعلام کرد: مزایده مزبور در تاریخ مقرر برگزار و برای تعداد 1 فقره از املاک مزایده شده به بهای تمام شده 2،545میلیون ریال پیشنهاد قیمت ارائه گردید که پیش بینی سود آن جمعا حدود832.3 میلیارد تومان خواهد بود.

#سپید| ایرج یوسفیان، قائم مقام مدیرعامل شرکت سپید ماکیان در دو نکته گفت: نگران حذف ارز ترجیحی نباشید و به دنبال افزایش تولید در شرکت هستیم.

#تنوین| تامین سرمایه نوین اعلام کرد: سهام ذکر شده بدلیل عدم بازگشایی نماد در تاریخ مذکور عرضه نشد، پس از مهیا شدن شرایط عرضه مجدد اطلاع رسانی در این خصوص صورت خواهد پذیرفت.

#کیسون‌| کیسون از ابلاغ قرارداد احداث مخزن 20 هزار متر مکعبی گل‌گهر به مبلغ 339.480 میلیون ریال توسط کارفرما شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر خبر داد.

#کماسه‌| پیرو برگزاری نوبت اول مزایده عمومی فروش بخشی از اراضی مازاد کارخانه به مساحت 60,311 متر مربع به صورت نقد و یکجا و به علت عدم حصول نتیجه در موعد مقرر و از طرفی با توجه به شرایط رکود حاکم بر بازار املاک و مستغلات، هیأت مدیره شرکت مصوب کرد تشریفات قانونی برگزاری مزایده عمومی واگذاری اراضی مزبور با شرایط پرداخت به صورت 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط (18ماهه با اعمال نرخ سود سالانه 18%) و یا تهاتر با املاک سهل البیع انجام پذیرد.

#ثنور| سرمایه گذاری کوه نور از شناسایی 180 میلیارد تومان سود خبر داد. طبق ماده 3 قرارداد، طرف اول امکان پرداخت سهم الشرکه ساخت و اجرای پروژه را از محل ایجاد مطالبات ناشی از فروش سهام و مطالبات خود از شرکت سازه و بنای دشت توس تسویه خواهد کرد.

#ودی‌| بیمه دی از تمدید قرارداد بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

#اوان| اوان مبین کیش از افشای قرارداد بازارسازی، بازاریابی و فروش فضاهای موجود تبلیغاتی در رسانه ایر مدیا خبر داد.

چه خبر از مجامع شرکت‌ها

درباره مجمع شرکت ها هم سه خبر منتشر شد.

#شفا| مجمع فوق‌العاده سرمایه‌گذاری شفا دارو عنوان شد، عرضه اولیه شرکت دانا گزارش ارزش گذاری آن بارگذاری شد و هفته پیش به فرابورس ارسال شده و منتظر پاسخ فرابورس هستیم و چنانچه توافق حاصل شد در هفته‌های آتی این عرضه انجام خواهد شد. به طور کلی ۳ شرکت دانا و پخش رازی و راموفارمین در نوبت عرضه در بازار سرمایه هستند.

#کرمان| مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده س.توسعه و عمران کرمان برگزار و به حد نصاب قانونی نرسید.

#اوان‌| جلسه مجمع عمومی اوان مبین کیش با دستورکار افزایش سرمایه در تهران (خیابان شریعتی بالاتر از چهارراه شهید قدوسی روبروی پارک اندیشه ورودی ۱۱ مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم) در ساعت 11 دوشنبه 15 آذر برگزار میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار