آغاز طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز طرح «اتقان» به منظور ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح «اتقان» برای ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری با حضور در برنامه افق رادیو قرآن از آغاز فعالیت های حضوری مدارس از اول آذرماه خبر داد و گفت: مدارس بر اساس یک برنامه ترکیبی ، تدریجی و به صورت منعطف بازگشایی و با حفظ پروتکل های بهداشتی ابتدا از 15 آبان ماه مدارس متوسطه دوم حضوری شدند و از اول آذرماه هم به صورت منعطف مدارس متوسطه اول و مدارس ابتدایی با نظر ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها و مدیران مدارس که حضور دانش آموزان به چه صورت باشد فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: همه می دانیم کرونا انتخاب ما نبود بلکه به سیستم آموزشی کشور تحمیل شد و اصلا ما نه در زمینه آموزشی و نه در زمینه پرورشی هیچ آمادگی برای فعالیت در این شرایط را نداشتیم شاید در گذشته همه در این مورد اتفاق نظر داشتند که تربیت تنها در بستر حضوری امکان پذیر است و تربیت در بستر فضای مجازی را کسی نمی پذیرفت و کرونا فرصتی ایجاد کرد تا انجام فعالیت های آموزشی، تربیتی و پرورشی را در فضای مجازی تجربه کنیم.

مدیرکل قرآن،عترت و نماز تصریح کرد : با توجه به تجربه ای که در زمینه فعالیت در فضای مجازی داریم دیگر نمی توانیم به فضای قبل از کرونا بازگردیم به هر حال با توجه فعالیت 2 ساله در بستر مجازی و ارتقای سوادرسانه ای دانش آموزان و فرهنگیان نمی توان از این فضا به طور کامل به فضای حقیقی کوچ کرد و هنر ما در آموزش و پرورش این است که از این تجربه ای که کسب کردیم به خوبی استفاده و آن را مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه ای که طی 2 سال اخیر داشتیم در حوزه قرآن، عترت و نماز میتوانیم ترکیبی از فعالیت های حضوری و مجازی را متصور باشیم و نمی توانیم از فرصت فضای مجازی به راحتی عبور کنیم البته همواره معتقدیم تربیت باید در فضای حضوری شکل می گیرد و تربیت در فضای چهره به چهره و نفس به نفس اثرگذاری بیشتری دارد و معتقدیم برای اینکه فعالیت های قرآن، عترت و نماز عمق و سطح پیدا کند باید از ترکیبی از این دو روش استفاده کنیم.

باقری با اشاره به برگزاری چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن،عترت و نماز وایجاد سرعت در اطلاع رسانی و ثبت نام این مهم در بستر فضای مجازی به تشریح چزییات این دوره پرداخت.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان فعالیت های اداره کل قرآن، عترت و نماز در شبکه شاد یادآورشد: فعالیت های قرآن ، عترت و نماز در 17 کانال تخصصی در شبکه شاد عرضه شده است که این کانال ها را ما یک بسته آموزشی، ترویجی و مرجع می دانیم مربیان و اولیاء می توانند با توجه به علاقه دانش آموزان و فرزندان خود آنها را به یکی از کانال ها سوق دهند که دانش آموز با مراجعه به هر یک از کانال ها می توانند از محتوای تربیتی آن بهره مند شوند.

وی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی هدایتگرکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری طی سال های اخیر است خاطرنشان کرد: همه می دانیم آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت های تربیتی اضلاع مختلفی دارد که اولیاء، کتاب درسی ، فوق برنامه ها، معلم و مربی هرکدام در این آموزش سهیم هستند و نقشی ایفا می کنند اما معتقدم آموزش و پرورش در این زمینه مقبول عمل کرده است اما با همه این موارد طرحی تحت عنوان «اتقان» با اجرای معاونت آموزش ابتدایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و با همت کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم و با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی ، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع و سایر نهاد های قرآنی در سطح تمام مناطق آموزش و پرورش کشور برای آموزگاران و عوامل مدارس ابتدایی در حال برگزاری است که قرارا است طی یک برنامه 3 ساله مهارت های حرفه آنها را در زمینه آموزش قرآن ارتقا دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار