مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴:

مدیران مدارس، راهبران آموزشی و بهترین تصمیم‌گیرنده برای مدارس هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ مدیران مدارس را، راهبران آموزشی خواند و تاکید کرد مدیران مدارس باید برای حل بحران برنامه‌ای هدفمند، خلاق و متناسب با شرایط زمان داشته باشند و تمام برنامه‌های مدیران در جهت ارتقای کیفیت آموزشی باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس، راهبران آموزشی و بهترین تصمیم‌گیرنده برای مدارس هستند

نشست هم اندیشی مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ و اعضای شورای معاونین با مسئولین بخش ها در راستای بهبود کیفیت الگوی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و بازگشایی تدریجی مدارس در اندیشکده تحول این منطقه برگزار شد.

در ابتدای جلسه نمایندگان مدیران به بیان راهکارها و ایده های خود در جهت بازگشایی تدریجی و حضور دانش آموزان در مدارس پرداختند و مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی مدارس را در این برهه زمانی مطرح کردند.

در ادامه محمدحسین لونی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴تصریح کرد: مدیران مدارس باید برای حل بحران برنامه ای هدفمند،خلاق و متناسب با شرایط زمان داشته باشند و تمام برنامه های مدیران در جهت ارتقای کیفیت آموزشی باشد.

لونی ادامه داد: مدیران مدارس راهبران آموزشی و بهترین تصمیم گیرنده برای مدارس هستند و با درایت خود زمینه آرامش دانش آموزان و خانواده ها را به منظور حضور در مدارس و آموزش های حضوری فراهم آورند. باید از کیفیت آموزش تمام دانش آموزان مطمئن شویم که بخش مهمی از انجام این کار بر عهده مدیران مدارس است که به صورت روزانه فعالیت مدارس خود را پایش کنند و در جهت رفع مشکلات احتمالی و نواقص، راهکارهایی برنامه ریزی کنند و اجرا شود.

در ادامه شهاب روزبهانی؛ معاون آموزش متوسطه ضمن بیان عملکرد منطقه در امتحانات سال گذشته گفت: لازم است ضمن آسیب شناسی و تحلیل روند آموزشی مدارس خود به دنبال بهترین راه حل برای رفع مشکلات باشیم و قطعا مدیریت خلاق در این برهه زمانی معنا پیدا می کند و درایت مدیران راهگشای مسائل و مشکلات آموزشی خواهد بود.

علی گلشن؛ معاون پرورش و تربیت بدنی ادامه داد: هم اکنون توجه به سواد حرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است و عدم توجه درست به این موضوع آینده دانش آموزان را با چالش مواجه می‌کند.

گلشن در ادامه افزود: سواد حرکتی مقدمه سلامتی و اعتماد به نفس و سبک زندگی سالم را دانش آموزان را فراهم می‌کند و اهمیت و توجه والدین به این موضوع نیز نقش مهی را ایفا می‌کند. لازم است در برنامه مدارس به آن توجه ویژه ای شود.

در ادامه سید محمدامین فاطمی نسب؛ معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت، بر هدفمند بودن ارزشیابی معلمان تاکید کرد و گفت: اگر ارزشیابی با هدف کمک به معلمان برای بهبود بخشیدن به عملکرد خودشان و تعیین میزان موفقیت آنان در ارتباط با وظیفۀ معلمی یعنی پاسخگویی آموزشی باشد قطعا نتیجه خوبی در امر آموزش خواهیم گرفت.

فاطمه امیرآبادی؛ معاون آموزش ابتدایی ضمن بیان خرسندی اولیا از حضور دانش آموزان پایه اول در مدارس اظهار کرد: تعامل بیشتری با خانواده ها در این برهه زمانی عامل مهمی در کیفیت بخشی به آموزش مجازی است که باید بیشتر از گذشته به آن توجه شود.

در ادامه این جلسه مسئولین ارزیابی عملکرد، انجمن اولیا و مربیان، حراست، روابط عمومی و مسئولین مقاطع به بیان راهکارهای خود در راستای بازگشایی تدریجی مدارس و اقناع خانواده‌ها پرداختند و با نمایندگان مدیران گفتگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار