صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا:

فرهاد مجیدی هنوز ترکیب اصلی استقلال را پیدا نکرده است

با حضور یامگا خط حمله استقلال افت کرد/ در استفاده از خارجی‌ها نباید عجله داشت

تهران (,پانا) - پیشکسوت استقلال که در مقطعی مربی این تیم هم بوده، به فرهاد مجیدی توصیه کرد اصراری به حضور زودهنگام خارجی‌ها در ترکیب این تیم نداشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد مجیدی هنوز ترکیب اصلی استقلال را پیدا نکرده است

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط استقلال و ارزیابی‌اش از عملکرد این تیم در لیگ برتر فوتبال گفت: « استقلال در آخرین بازی خود به لحاظ کسب نتیجه موفق نبود و در فاز هجومی هم نمایش خوبی ارائه نداد و موقعیت‌های زیادی را از دست داد. به نظرم استقلال تا به این جا خوب کار کرده اما کادر فنی نباید در استفاده از بازیکنان جدید و به‌خصوص خارجی‌ها عجله کند. به نظرم سرمربی تیم هنوز ترکیب اصلی تیم‌اش را نشناخته و تغییراتی که در سیستم بازی استقلال به وجود آمد باعث شد در دو بازی گذشته در گلزنی و کسب نتیجه خوب عمل نکند. »

وی ادامه داد: « به نظرم ارسلان مطهری می‌تواند در خط حمله حضور پررنگ‌تری داشته باشد. این بازیکن برای استقلال بسیار تأثیرگذار است. در همین بازی با نساجی یک دیدار پینگ‌پنگی از هر دو تیم شاهد بودیم که گاها دست استقلال بوده و چند دقیقه بعد دست نساجی بود و در ضربات آخر هم شدیدا با مشکل روبه‌رو می‌شدند. به نظرم استقلال فوتبال هدفمند و خاصی نداشت چون در تعویض‌ها هم اشتباهات زیادی داشت و تا جایی بود که انگار یک بازیکن می‌خواست به داخل زمین بیاید و یک بازیکن خارج شود یعنی گویا کادر فنی هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشت. از زمانی هم که یامگا به تیم اضافه شده استقلال در خط جلو جابه‌جایی زیادی داشته و تیم افت کرده است. »

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: « به نظرم استقلال باید آرام آرام بازیکنان جدید و خارجی خود را به ترکیب تیم اضافه کند تا این دو بازیکن هم با سایر نفرات هماهنگ شوند و ترکیب تیم هم به یک‌باره تغییر نکند. کادر فنی تیم استقلال هنوز ترکیب اصلی را نشناخته و با گذشت زمان به آمادگی و هماهنگی می‌رسد، همانطور که گفتم کادر فنی در استفاده از خارجی‌ها نباید عجله کند. این مسائل باعث آشفتگی تیم می‌شود و ترکیب و سیستم بازی استقلال را به هم می‌ریزد. »

ورمزیار با اشاره به مشکلات خط دفاعی استقلال عنوان کرد: « به نظرم استقلال در خط حمله ناهماهنگی دارد و در خط دفاع و به ویژه عمق دفاع هم با مشکلات زیادی روبه‌رو است.در بازی با نساجی حریف ضد حملات خطرناکی روی دروازه‌ استقلال ایجاد کرد و عمق دفاع استقلال در این موقعیت نشان داد که آسیب‌پذیر است. باید این ایراد تا بازی دربی و دیدار حساس مقابل پرسپولیس برطرف شود. استقلال سه مهاجم داشت که هر سه به یک شکل بازی می‌کردند. یامگا اصلا پستش هافبک راست نیست یا اگرم هست چالاکی ندارد و نباید در هافبک راست به کار گرفته شود. به نظرم اگر استقلال در بازی با نساجی تنها یک گل خورد به این دلیل نبود که خط دفاعی تیم قدرتمند است بلکه ضعف تیم‌های دیگر بوده است. »


کارشناس فوتبال کشورمان همچنین ادامه داد: « به نظرم به خط هافبک استقلال هم انتقادهایی وارد است. من ارتباطی بین هافبک و مهاجمان تیم نمی‌بینم. باید تاکتیک انفرادی و گروهی برای بازیکنان در نظر گرفته شود و کادر فنی خطوط را به هم متصل کند. نباید فوتبال ما به این سمت برود که یک روز به صورت رندمی تیم استقلال در یک بازی گل بزند و دربازی دیگر حتی تاکتیک درست و حسابی در بازی شاهد نباشیم که تنها یک گل رد و بدل می‌شود، این گونه فوتبال بازی کردن به درد نمی‌خورد و در ادامه تیم را دچار مشکل می‌کند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار