در نخستین روز از دور دوم بازگشایی مدارس صورت گرفت؛

بازدید صبحگاهی معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس حاشیه شهر زاهدان

زاهدان(پانا) - صبح امروز در آغازین ساعات بازگشایی مدارس، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به منظور رصد و پایش فعالیت‌های آموزش حضوری و نحوه اجرای اطلس اقتضایی از مدارس حاشیه شهر زاهدان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بازدید صبحگاهی معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس حاشیه شهر زاهدان

در این بازدید مولفه‌های مختلفی از جمله نحوه و میزان حضور دانش آموزان، تراکم کلاسی، میزان رعایت دستورالعمل های اجتماعی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شرایط فرهنگی - آموزشی دانش آموزان حاشیه شهر بررسی و مورد تحلیل قرار گرفت.
مدیران و عوامل مدارس نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و تدابیر به کار گرفته شده و برنامه های پیش بینی شده براساس دستورالعمل بازگشایی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.
در ادامه کمرئی در گفتگوی دو طرفه با دانش آموزان حاشیه شهر زاهدان، با ابراز خرسندی از حضور در اینگونه مدارس، نگاه و توجه ویژه همه مسئولین و دست اندرکاران به مناطق دور دست و کمتر توسعه یافته را بسیار مهم و ضروری دانست.
معاون آموزش متوسطه وزیر خطاب به دانش آموزان حاشیه شهر زاهدان افزود: شما با شرایط ویژه ای که دارید معدن و منبع کمالات عاطفی و فرهنگی هستید.
وی ادامه داد: از هر فرصتی که در اختیار دارید و می توانید برای رشد و بالندگی و توسعه فکری و فرهنگی خود بهره گیری کنید چرا که بهترین زمان زندگی فردی و اجتماعی و تحصیلی تان در حال سپری شدن است.
کمرئی تصریح کرد: باید همه با هم تلاش کنیم تا با توسعه عدالت آموزشی در جای جای ایران اسلامی همه دانش آموزان از شرایط مساوی و امکانات و بسترهای موجود بهره مند شوند.
وی با اشاره به وجود برخی موانع فرهنگی در مناطق حاشیه نشین برای ادامه تحصیل دانش آموزان بیان کرد: روحیه مطالبه گری و تقاضا برای تحصیل باید ابتدا در دانش آموزان شکل بگیرد و سپس دانش آموزان باید تلاش کنند تا اطرافیان خود را تحت تاثیر قرار دهند.
در این گفت و گوی صمیمانه دانش آموزان نیز به بیان نقطه نظرات و درخواست‌های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار