250 نفر از تکنسین‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرکت تراکتورسازی تبریز جذب شدند

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از جذب 250 نفر از تکنسین‌های این دانشگاه در شرکت تراکتورسازی تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
250 نفر از تکنسین‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شرکت تراکتورسازی تبریز جذب شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران در حاشیه شورای برنامه ریزی درسی در مصاحبه با خبرنگار روابط عمومی بیان داشت: اشتغال دانش آموختگان از چالش های بسیار مهم آموزش عالی در شرایط فعلی کشور است. لذا دانشگاه ها باید هم راستا با سیاست های کلان ملی در حوزه ارتقاء و افزایش مهارت آینده سازان ایران اسلامی گام بردارند.

وی افزود: در بررسی پژوهش های موجود طی چند دهه اخیر، پرداختن به مسئله اشتغال دانش آموختگان با تأکید بر چند موضوع مشخص، از جمله آمایش سرزمینی، وضعیت اشتغال و بیکاری دانش آموختگان، ضرورت توجه به کیفیت آموزش عالی و برنامه درسی موجود در دانشگاه و توجه به موضوع کارآفرینی دانش آموختگان بوده است.

صالحی عمران با اشاره بر اینکه آموزش عالی ایران در دو دهه گذشته با موضوعات و برخی چالش های دیگری نیز مواجه شده است عنوان کرد: حضور اکثریت دانش آموختگان مقاطع متوسطه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، افزایش تعداد دانشجویان و گسترش کمی دانشگاه ها بدون توجه به ظرفیت های موجود و توان و بافت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه و در نتیجه وجود خیل عظیم دانش آموختگان بیکار از جمله موضوعات و چالش هایی هستند که نظام آموزش عالی ایران امروزه با آنان روبروست.

این مقام مسوول تأکید کرد: کشور ما به دلیل داشتن ساختار جمعیتی جوان و نیز پشت سر نهادن تحولات عظیم اجتماعی و اقتصادی، رشد جمعیت و رشد کمی دانشگاه ها که رشد قابل توجهی را در تعداد دانش آموختگان در پی داشته است از معضل بیکاری در رنج می باشد و از آنجا که ظرفیت استخدام های دولتی و ناتوانی بخش خصوصی همواره دامن گیر این قشر فارغ التحصیل می باشد این امر در بین دانش آموختگان به عنوان یک چالش بزرگ اقتصادی مطرح می شود.

وی با عنوان این مطلب که بحران های اقتصادی و افزایش شدید بیکاری، لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه و توجه ویژه به کارآفرینی را به عنوان یک راهکار برای حل مشکلات بیکاری تعیین کرده خاطر نشان کرد: کارآفرینی فرایندی قابل آموزش است، بنابراین آموزش عالی از طریق افزایش آموزش های مهارتی می تواند فرصت های بازار را افزایش دهد. بنده معتقدم آموزش کارآفرینی می تواند جایگاهی رفیع در دانشگاه بدست آورده به گونه ای که دانش آموختگان این فضا پس از خروج از محل آموزش سازنده بسترهای کاری برای خود باشند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: در همین راستا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای گسترش ارتباط عملی صنعت و دانشگاه تعداد250 نفر از تکنسین های دانش آموخته دانشگاه فنی و حرفه ای در شرکت مهندسی، تولید و تأمین قطعات تراکتورسازی تبریز استخدام شدند.

وی افزود: پایش اشتغال دانش آموختگان و ایجاد ظرفیت 50 هزار شغل طی دو سال آینده با استفاده از طرح برند ملی، توسعه مراکز رشد و کارآفرینی، استفاده از تسهیلات تبصره 18 و ضوابط اجرایی تبصره 14 از برنامه های پیش رو دانشگاه فنی و حرفه ای کشور برای هموار کردن اشتغال دانشجویان این دانشگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار