مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات:

انجمن اولیا و مربیان بازوان توانمند دستگاه تعلیم و تربیت هستند

کلات (پانا) - مدیرآموزش و پرورش شهرستان کلات تاکید کرد انجمن اولیا و مربیان بازوان توانمند دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا و مربیان بازوان توانمند دستگاه تعلیم و تربیت هستند

جلسه شورای دبیران آموزشگاه شبانه‌روزی حضرت امام خمینی با حضور رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان و اعضای انجمن اولیا و مربیان و همکاران این آموزشگاه برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این جلسه عنوان کرد: تنها راه بیرون رفت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب در کنار هم بودن تمامی شرکای تعلیم و تربیت است. بیماری کرونا، ۱۸ ماه تجربه آموزش های حضوری را از ما گرفت و مخاطرات زیادی را در تمامی حوزه ها ایجاد کرد، که بیشترین ضربه به دستگاه تعلیم و تربیت وارد شد، گسست زیادی بین دانش آموز و مدرسه ایجاد شد، ولی همکاران ما در این ایام مجاهدت، همراهی و همکاری های زیادی داشتند.

رمضان پروانه در ادامه افزود: در آموزش های غیرحضوری اگر چه با کمبود زیرساخت ها مواجه بودیم، با این حال روند آموزش در جریان بود، اما به موضوع تربیت دانش آموزان کمتر پرداخته شد، حال باید از فرصت های مشاوره ای برای تعلیم و تربیت و به جلو سوق دادن دانش آموزان استفاده کنیم. یکی از فعالیت هایی که موجب ارتقا سطح و کیفیت آموزشی دانش آموزان می‌شود، کلاس های فوق برنامه است، سطح یادگیری دانش آموزان باید مرتباٌ مورد پایش قرار بگیرد، چراکه‌بر این باوریم معلمان ما می توانند سطح علمی دانش آموزان را بالا ببرند.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم آموزشی و پرورشی افزایش پوشش تحصیلی، روش های تدریس نوین، خلاقانه، ارتباط موثر، برنامه های جدید، پایش سطح یادگیری است که می تواند دانش آموزان را بیشتر به سمت و سوی مدرسه و حضور در کلاس های درس و شرکت برنامه ها هدایت کند.

استفاده از گروه های همسالان، استفاده از ظرفیت نخبگان، توجه به گرو های آسیب پذیر و نیازمند، شناسایی چالش ها، جلوگیری از آسیب های اجتماعی، هوشیاری مدیر و معلم، مداخلات به هنگام در موضوعات، شناسایی ناهنجاری ها، ایجاد فرصت های جدید یادگیری، از دیگر موضوعاتی بود که مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان به آنها پرداخت و سپس افزود: موضوع تعلیم و تربیت در زمان و مکان خاصی اتفاق نمی افتد، بلکه باید‌ در همه جا این امر انجام شود.

پروانه در پایان گفت: امیدواریم با تلاش، همکاری و نگاه خوبی که اولیا به مدارس دارند، دست به دست هم دهیم، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و اینها زمانی رخ خواهد داد که مطمئن باشیم همه دانش آموزان به آموزش دسترسی لازم را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار