وحیدی در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید کرد:

ضرورت تسریع در انجام واکسیناسیون ملی در کشور

تهران (پانا) - بیست و ششمین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا امروز به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا برگزار و بر تسریع در انجام واکسیناسیون تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تسریع در انجام واکسیناسیون ملی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نشست امروز که با حضور نمایندگان عالی دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز قرارگاه دستورالعمل هایی که پس از اعمال مدیریت هوشمند انجام خواهند شد، مرور شد و حصول اطمینان از اینکه این دستورالعمل ها دقیق باشد و مشکلی ایجاد نشود.
دکتر وحیدی موضوع دیگر مطرح شده در جلسه را در خصوص تلاش هایی که در مقابل طرح واکسیناسیون ملی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، عنوان کرد و گفت: اگرچه موارد زیاد نیست اما مقرر شد نسبت به این موضوع چه در فضای مجازی و چه غیر از آن در خصوص تبیین بیشتر ضرورت های واکسیناسیون ملی اقدام شود.
وزیر کشور افزود: هم در فضای مجازی و هم در فضای عمومی در تسریع بخشی واکسیناسیون ملی و دو دوز واکسن را هرچه سریعتر داشته باشیم چون بعد از اجرای طرح مدیریت هوشمند کنترل بیماری کرونا کسانی که هر دو دوز واکسن را تزریق نکرده باشند دچار مشکل خواهند شد و در این صورت مجبور هستند تستهای پی سی آر منفی را ارائه دهند و آن هم بسیار هزینه بر خواهد بود.
وی بیان داشت: در این جلسه تاکید شد که تلاش بیشتری شود تا شاهد انجام سریعتر واکسیناسیون ملی در کشور باشیم.
وحیدی همچنین در خصوص نشست صبح امروز که با موضوع ستاد ملی بحران و زمین لرزه هرمزگان بود، بیان داشت: در بحث ستاد ملی بحران یک قانونی وجود دارد که بر اساس آن چند سند باید تهیه می‌شد که این اسناد درخصوص کاهش خطر در بروز سوانح، افزایش آمادگی های ملی در حین سوانح و بازتوانی بعد از سانحه بود.
وزیر کشور افزود: این سه سند ملی پیش‌بینی شد در قانون که باید تهیه شود و در شورای عالی بحران به تصویب برسد که این اسناد جزو موضوعات مورد بحث جلسه بود و با دستگاه‌های ذیربط مرور شد. امیدواریم تا یک ماه آینده بتوانیم این اسناد را در ستاد قطعی و آماده کنیم که در شورای ملی به تصویب برسد.
وحیدی با اشاره به زمین لرزه هرمزگان بیان داشت: الحمدلله به رغم شدت زمین لرزه میزان خسارت کم بوده است، هرچند متاسفانه یک مورد فوتی داشتیم. خسارت‌های دیگر هم چند مورد ترک خوردگی در مناطق مختلف بود که پیش‌بینی شده است برای رفع بحران و مشکلی که در این زمینه برای بعضی از مردم اتفاق افتاده است دغدغه خاطرشان برطرف شود.
وی در پایان گفت: موقعیت مناسبی هم بود که موضوع را در سطوح دیگر هم بررسی کنیم و بحث و گفتگویی داشته باشیم راجع به بعضی کارهای دیگر که در موضوع زمین لرزه باید انجام شود دستورالعمل‌هایی صادر و قرار شد که دستگاه های مختلف وظایفشان را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار