تفکر بسیجی به معنی مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست فصلی فرماندهان بسیج دانش‌آموزی استان تهران، بر ضرورت همکاری بسیج و آموزش و پرورش به عنوان یک فعالیت مهم تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تفکر بسیجی به معنی مسئولیت‌پذیری اجتماعی است

سید‌ مجتبی هاشمی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران طی سخنانی در نشست فصلی فرماندهان بسیج دانش‌آموزی که در اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد، بیان کرد: در سطح استان نگاه مجزایی بین بسیج و آموزش و پرورش نمی‌‌بینیم، همکاری و همیاری‌ها در آموزش و پرورش و بسیج به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بسیج صرفاً یک نگاه و حرکت احساسی نیست، نگاه مبتنی بر یک پشتوانه و تفکری قوی است، تفکر بسیجی ناشی از مسئولیت‌پذیری اجتماعی است و در هر جایی این تفکر جاری شود، مسائل و مشکلات جامعه حل می‌شوند.

هاشمی افزود: ما باید شاخصه‌های تفکر بسیجی را در مسائل تربیتی پررنگ‌تر کنیم، زیرا ما نگاهمان به آینده‌سازانی است که همه مسائل فکری اعتقادی و تربیتی آنها دست ما است، آموزش و پرورش اینها را به تناسب از هم جدا کرده و یک فضای آماده برای تربیت و مددرسانی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: ما بدهکار این نظام و انقلاب هستیم و بخش مهمی از مأموریت‌های انقلاب به آموزش و پرورش سپرده شده است و ما نیازمند کادرسازی مجدد و ترمیم نیرو در حوزه انسانی هستیم؛ نگاه ولایت فقیه به آموزش و پرورش، نگاهی مثبت و رو به جلو است.

وی عنوان کرد: ما دارایی ۴۲ سال انقلاب هستیم و باید به آن بپردازیم، این آموزش و پرورش همان آموزش و پرورشی است که بسیاری از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از آن عبور کرده و عضوی از این دستگاه بزرگ بوده‌اند؛ پس ما در آموزش و پرورش باید تفکر بسیجی را هم در حوزه دانش‌آموزی و هم در حوزه فرهنگی و همچنین یکی از شاخصه‌های مهم تفکر بسیجی که پرداختن به جایگاه ولایت و ایمان و ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی است، تقویت کنیم.

هاشمی گفت: تفکر بسیجی با ابتکار و خلاقیت می‌تواند بن‌بست‌ها را از پیش رو بردارد و شاخصه مهم دیگری از تفکر بسیجی بن‌بست ناپذیری است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش فقط کار تخصصی و آموزشی انجام نمی‌دهد و علاوه بر این کارها نماد فرهنگی و هویتی جامعه است، ما به دنبال کادرسازی هستیم و بانک اطلاعات مدیران و افرادی که در جامعه فرهنگی دغدغه‌مند و توانمند و نسبت به گفتمان انقلاب متعهد هستند را پای کار بیاوریم و از ظرفیت‌های فرهنگی استفاده کنیم.

خبرنگار: زهرا عین‌آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار