لزوم گنجاندن ورزش در فعالیتهای کودکان از دوره پیشدبستانی
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامهریزی برای گنجاندن ورزش در فعالیتهای مدرسه باید از پیشدبستانی آغاز شود گفت بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخلهای زماندار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایهها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.
![لزوم گنجاندن ورزش در فعالیتهای کودکان از دوره پیشدبستانی](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTJjYTk1ouYR/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHqONM3-KzpkQsAIKXaKdntA,,/MTJjYTk1ouYR.jpg)
به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مشترکی که با حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیران کل دو معاونت در دفتر معاونت ابتدایی برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون بسته تحولی ارتقاء سواد حرکتی پرداخت.
حمیدی فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی غیر فعال به فعال را از اهداف این بسته تحولی برشمرد و افزود: برای اینکه افراد در سن بزرگسالی از انواع بیماری هایی که به دنبال چاقی بر انسان عارض می شوند در امان باشند نیاز است که ورزش روزانه و تحرک از سن کودکی آغاز گردد.
حکیم زاده نیز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در فعالیتهای مدرسه باید از پیش دبستانی آغاز شود؛ گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله ای زمان دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.
در این جلسه ابعاد طرح ارتقای سواد حرکتی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
شایان ذکر است که مشارکت در اجرای بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی مورد تائید معاونت ابتدایی قرار گرفت و مقرر شد: در اسرع وقت گارگروه مشترکی تشکیل شده و پیرامون سایر اقدامات مقتضی و اجرای مرحله به مرحله این طرح در کلیه سطوح ؛ برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.
ارسال دیدگاه