کتاب، همنشینی که ما را خسته نمی‌کند

دماوند (پانا) - کتاب و کتابخوانی، باعث می‌شود که انسان در فهم واژه‌ها و معانی و مفاهیمی که در کلمات است و نیز در شناخت اسرار و رموز حکمت، مهارت پیدا کند به همین دلیل همیشه کتاب را بهترین همنشین انسان معرفی کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب، همنشینی  که ما را خسته نمی‌کند

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مصاحبه با یکی از دختران نویسنده شهر دماوند انجام شد و او درباره دلایل موفقیتش در این مسیر توضیح داد.

نرگس رضائیان نویسنده دماوندی و دانشجوی رشته زبان عربی در گفت‌ و‌ گو با پانا گفت: شروع نوشتن من برمی‌گردد به سال آخر ابتدایی، در آن زمان داستانی به نام «اسمش را بنویسیم» را نوشتم، که در آن تصویر کوچک از جنگلی بود که باید برای آن یک متن می‌نوشتیم، یادم‌ است آن متن را آنقدر زیبا نوشته بودم که مورد تشویق قرار گرفتم و این باعث خوشحالی و علاقه‌ من به نوشتن شد.

وی ادامه داد: از آن به‌ بعد در پایه‌های بالاتر بیشتر حس و علاقه‌ من به نوشتن بیشتر شد، آنقدر برای نوشتن یک انشاء انرژی و وقت می‌گذاشتم که نتیجه‌اش یک متن بسیار عالی باشد و در مسابقات انشاء نویسی رتبه کسب کردم.

رضائیان خاطرنشان کرد: با ورود به دبیرستان و تحصیل در رشته انسانی شروع به نوشتن قطعات کوتاه شعر سپید کردم، اصولا به خاطر علاقه زیاد به اهل‌بیت(ع) و شهدا شعرهای مذهبی زیادی سروده‌ام و این باعث شد تا جهت اجرا در مراسمی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) دعوت شوم و این باعث شناخته شدن شعرهایم شد.

او بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ به تشویق یک ناشر کتابم با عنوان «نوشته‌هایی از دل» چاپ شد، و برای مسابقات استانی ارسال شد‌ و تشویق‌های بیشتر خانواده‌ام برای نوشتن خیلی به من کمک کرد، و هر زمانی که ناامید می‌شدم به من روحیه می‌دادند و گاهی اوقات با کوتاه‌ترین کلمه‌ای باعث می‌شدند زیباترین شعرهارا بگویم. درسال ۱۴۰۰ رتبه برگزیده جشنواره شعر عاشورایی را کسب کردم.

این نویسنده در صحبت‌های پایانی‌اش یکی از شعرهایش را تقدیم مردم شهرش کرد: دل من، درمیان غوغای بهاری، میان شکوفه‌های صورتی رنگ پنهان شده است.کجا بیابم، دل بی‌قرار زمستانم را؟

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار