اهمیت دانستن هنر عکاسی برای خبرنگاران پانا

دماوند (پانا)- عکاسی تنها فشار دادن یک دکمه نیست، بلکه ثبت و ایجاد یک تصویر، نه کشف یا اختراع یک شخصیت و این هنر عکاس است؛ یادگیری عکاسی برای خبرنگاران پانا از اهمیت بالاتری برخوردار است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت دانستن هنر عکاسی برای خبرنگاران پانا

محمدمبین عزیزی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۸۲ در شهرستان دماوند است و از کودکی علاقه به هنر عکاسی داشته و از سال ۱۳۹۴ علاقه‌اش به عکاسی بیشتر شد و در سال ۱۳۹۶ با دوربین ۱۲۰۰ کنون (canon)کار خود را به طور حرفه‌ای آغاز کرد. از فعالیت‌های وی می‌توان به کار در رسانه‌ هیئت‌های مذهبی اشاره کرد. او در مسابقه عکاسی که در استان اصفهان برگزار شد مقام اول را کسب کرد.

عزیزی در گفت وگو با پانا درباره‌ شغل خود گفت: سبک اصلی عکاسی او خیابانی و پرتره است ولی بیشتر به عکس‌های پرتره علاقه دارد، زیرا این سبک می‌تواند مخاطب‌های زیادی را به خود جذب کند.

او بیان کرد: تهیه یک عکس چه برای اشخاص حرفه‌ای و چه آماتورها دارای هزینه‌های اجتناب ناپذیری است. داشتن دوربین مناسب، لنزهای مختلف و موقعیت‌های گوناگون و آشنایی با کادر، نور مناسب و از همه مهم‌تر علاقه و حوصله مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌توان در خلق یک عکس هنری به ما کمک کند.

او خاطر نشان کرد: عکاسی تنها فشار دادن یک دکمه نیست، بلکه عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر نه کشف یا اختراع یک شخصیت و این هنرعکاس است، اهمیت یادگیری این هنر برای خبرنگاران بیشتر است.

عزیزی افزود: ویرایش عکس‌ها دنیای جدیدی را به عکاسی معرفی کرده و باعث شده دیگران هر آنچه را که می‌بینند باور نکنند. ویرایش عکس ها یا ادیت تا زمانی مورد پسند است که عکس حالت طبیعی خود را حفظ کند.

او ادامه داد: افرادی که هدف خود را برای دیگران بازگو می‌کنند اهداف خود را باخته‌اند ولی زمانی که به هدف خود می‌رسند و افراد جامعه متوجه آن هدف می‌شوند باعث شگفت‌انگیزی و جذابیت خاصی برای خود و دیگران می‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار