سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به فرانسه

تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای فرانسوی خود برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی به فرانسه سفر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
سفر فرمانده نیروی دریایی ارتش به فرانسه

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار شهرام ایرانی درباره اهداف این سفر گفت: محوریت اجلاس آیونز بحث امنیت اقیانوس هند است که کشورهای حاشیه این اقیانوس در ابعاد مختلف به ویژه مقابله با دزدی دریایی، ایمنی دریایی و کمک‌رسانی به شناورهایی که در اضطرار قرار می‌گیرند، به آن اهتمام دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۲ سال ریاست اجلاس آیونز را بر عهده داشت و هم اکنون نیز ریاست کمیته امنیتی را بر عهده دارد افزود: در این اجلاس ما با دو هدف حضور پیدا کرده‌ایم؛ نخست ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته امنیتی و برنامه‌های آینده از جمله برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش دریایی در قالب کشورهای حاشیه اقیانوس هند و در کنار آن کتابی نوشته‌ایم که زبان مشترک برای انجام عملیات در دریا خواهد بود.

ایرانی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران سندی را آماده کرده است و در این اجلاس به فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند ارائه می‌کند که در آن به بحث امنیت این پهنه آبی شکل و قواره خواهد داد.

وی اضافه کرد: آنچه در حاشیه اجلاس آیونز دنبال خواهیم کرد برگزاری دیدارهای دو جانبه، سه جانبه و چند جانبه با اولویت بیشتر ارتقای سطح روابط دریایی خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، زبان دریا را زبان مشترک همه کشورها برشمرد و گفت: امنیت و صلح را خود دریا به جهان دیکته می‌کند و همه کشورها بدون واسطه می‌توانند در کنار همدیگر قرار گیرند.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در یک دهه گذشته به جهانیان نشان داد این توانمندی را دارد که به خوبی و با اقتدار امنیت را در شمال اقیانوس هند برقرار کند.

وی یادآور شد: این فعالیت راهبردی نداجا همواره مورد توجه سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته و این مهم به برکت فرمانی است که ما از دست فرماندهی معظم کل قوا دریافت کردیم و ابلاغ شد که به طور ویژه در مقابله با تروریسم دریایی حضور جدی داشته باشیم که با اقتدار در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار