معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

مدرسه، مکان امن محله و مرکز مدیریت بحران است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در نشست مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، مدرسه را مکان امن محله و مرکز مدیریت بحران دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۳۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، مکان امن محله  و مرکز مدیریت بحران است

جلسه هماهنگی بیست‌ و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان‌های تهران با حضور یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حجت توحیدی رئیس اداره برنامه‌ریزی و عملیات هلال احمر استان تهران، سید‍‌ امیر میرحسینی کارشناس امداد و نجات، علی صابری، حامد آل‌یاسین کارشناس اداره کل بحران استان تهران، ابوالحسن قلی‌زاده مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران و مسیب غلامی کارشناس سازمان دانش‌اموزی در اداره کل شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

یوسف بهارلو، در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: هدف از این جلسه هر چه بهتر برگزار شدن مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس است و جهت اثرگذاری عمیق‌تر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، لازم است این نوع نشست‌ها را تخصصی‌تر برگزار کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در این نشست اظهار کرد: هنگامی که دانش‌آموز در مدرسه، علائم هشداردهنده مکان‌های پرخطر را ببیند، تاثیرگذاری آموزشی موثری بر روی ذهن دانش‌آموز خواهد گذاشت، بنابراین لازم است این مانورها را در ادارات و مدارس سطح شهرستان‌های تهران برگزار کنیم.

وی در ادامه به نحوه ارائه مطالب آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اشاره کرد و گفت: در بستری که فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد برای ما ایجاد کرده‌است، توانستیم ارتباط خوب و دوسویه‌ای با خانواده‌‌ها داشته باشیم و می‌توانیم از طریق همین ارتباط دوسویه، آموزش‌ها را از طریق کلیپ‌ها و نکات آموزشی، در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهیم.

همچنین بهارلو با اشاره به شعار امسال که «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» است، تاکید کرد: اگر بتوانیم این‌گونه آموزش‌ها را در مدارس برگزار کنیم، قطعا تاثیر زیادی خواهد داشت، زیرا این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است که «مدرسه» در محله به عنوان مکانی امن شناسایی شود و حتی می‌تواند در شرایط خاص، مرکزی برای مدیریت بحران باشد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در پایان با اشاره به زلزله‌های اخیر که در کشور رخ داد، تاکید کرد: ما در کشور زلزله‌خیزی زندگی می‌کنیم و مردم کشور در این زمینه از حساسیت بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین باید بحث آموزش و یادگیری اقدامات هنگام زلزله را به شیوه تخصصی‌تر انجام دهیم و خوراک اطلاعاتی لازم را به مردم ارائه کنیم.

خبرنگار: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار