وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده‌ایم

تهران (پانا) - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده‌ایم و ضمن آنکه روند بستری در استان‌های کشور پایدار یا کاهشی است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
وزارت بهداشت: هنوز وارد خیز ششم سراسری کرونا نشده‌ایم

به‌گزارش وبدا، روند بستری در اکثر استان‌های کشور از ۹۰ روز حاکی از آن است که اکنون روند بستری در استان‌های کشور پایدار یا کاهشی است. فقط استان کرمان در هفت روز گذشته افزایش موارد بستری را نسبت به هفته قبل تجربه کرد همچنین روند پذیرش بیماران سرپایی هم پایدار است.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشتم مهرماه از عبور این خیز در کشور خبر داد.

در این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار مرگ و میر ناشی از کرونا از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرده و رکورد فوت روزانه کرونا بارها شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین تعداد مرگ و میر از ابتدای شیوع کرونا (اسفند ۹۸) در کشور رسید.

اما طی هفته‌های اخیر به مدد رویکرد دولت سیزدهم در مهار کرونا که با افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون همراه شد، مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ روندی نزولی گرفت و پس از گذشت حدود ۴۰ روز از عبور خیز پنجم، به رقم ۱۱۲ نفر رسید.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۵ مهر ماه گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم.

امروز جمعه ٢١ آبان ماه نیز مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت ١٠٩ نفر در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

تاکنون ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول، ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم و ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار