بهروز هاشمی: وظیفه داریم در خصوص آموزش حضوری به رسالت اصلی و تکلیف قانونی خودمان در مدارس عمل کنیم

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران تاکید کرد در خصوص آموزش حضوری به رسالت اصلی و تکلیف قانونی در مدارس باید عمل کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
بهروز هاشمی: وظیفه داریم در خصوص آموزش حضوری به رسالت اصلی و تکلیف قانونی خودمان در مدارس عمل کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های تهران، جلسه هماهنگی پیرامون موضوع بازگشایی حضوری مدارس با حضور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و معاونین آموزش متوسطه مناطق تابعه به صورت مجازی(ویدئو کنفرانس) برگزار شد.

بهروز هاشمی، در جلسه هماهنگی پیرامون موضوع بازگشایی حضوری مدارس که با حضور معاونین آموزش متوسطه مناطق شهرستان‌های استان تهران گفت: مطابق دستورالعمل ارسالی ستاد ملی مبارزه با کرونا و الزامات وزارت متبوع در خصوص بازگشایی حضوری مدارس الزامی به سمت تکامل اما به صورت تدریجی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش ترکیبی در مدارس متوسطه تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس حتی به صورت حداقلی الزامی بوده و در ادامه، مسیر تکاملی تدریجی بازگشایی باید پیموده شود، دانش‌آموزان باید بخشی از ساعات تحصیلی خود را حضوری و بخشی دیگر را غیرحضوری داشته باشند که این امر برنامه‌ریزی دقیق، صحیح و مدون مدیران مدارس را می طلبد.

هاشمی با اشاره به آمار واکسیناسیون حداکثری در دبیران اظهار کرد: بیش از 80 درصد دبیران مدارس در مراکز مربوط به آموزش و پرورش واکسینه شده و بیش از 90 درصد از دانش‌آموزان نیز دوز اول را تزریق کرده‌اند که این امر از الزامات بازگشایی حضوری مدارس است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه اولویت اصلی در آموزش حضوری برنامه‌ریزی در جهت تدریس دروس اصلی است. به هیچ عنوان نباید موضوعات پرورشی و تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس فراموش شود. بودجه بندی دروس دقیقا مطابق با استانداردهای آموزشی تدوین شود و به جهت حضور شایسته دبیران و دانش‌آموزان در مدارس زمان‌بندی حضور آنها تعاملی باشد تا نهایت استفاده از زمان دبیر در اختیار آموزش حضوری قرار گیرد.

هاشمی ضمن توصیه‌به مدیران مدارس گفت: اقناع سازی اولیا و دانش‌آموزان را به منظور آموزش حضوری در مدارس در دستور کار خود قرار داده و نسبت به ساعات ورود و خروج و برنامه هفتگی دانش‌آموزان و همچنین ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، آگاه‌سازی حداکثری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار