مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است

سنندج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان را از مهم‌ترین رسالت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت در فرایند تعلیم و تربیت باید ساحت‌های شش‌گانه مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم ترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت، تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی در گردهمایی مدیران، روسا و معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، تاکید بر حضوری بودن مدارس و بازگشایی است؛ اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تصمیم بر آن است که امتحانات نوبت اول به صورت حضوری برگزار شود.

وی بر رعایت مسائل بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: با بازگشایی مدارس علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید به مسائل ایمنی و فیزیکی و همچنین وسایل گرمایشی مدارس توجه شود.

قربانی بر جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در کلیه مقاطع تحصیلی تاکید کرد و گفت: تاجایی که امکان دارد در جذب تارکین و بازماندگان از تحصیل تلاش کنید، چرا که این کار کمتر از ساخت مدرسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت قرآن و نماز در مدارس پرداخت و گفت: براساس آموزه های قرآنی، تربیت از اهمیت زیاد و ویژه ای برخوردار است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع توجه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: با بازگشایی مدارس صرفاً نباید مسائل آموزشی در اولویت باشد، بلکه باید به مسائل تربیتی، پرورشی، قرآنی و نماز توجه شود و به موازات پرداختن به مسائل آموزشی به مسائل تربیتی دانش آموزان نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم دانش آموزان تمام ساحتی تربیت کنیم؛ بر توجه بر هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد.

قربانی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان خواست توجه ویژه به نمازخانه مدارس داشته باشند و بهترین مکان مدرسه را به نمازخانه اختصاص دهند تا دانش آموزان به امر اقامه نماز علاقه مند شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئولین آموزش و پرورش باید تدبیری بیندیشند که به مسائل تربیتی و نهادینه سازی هویت دینی و ملی توجه شود.

وی با بیان اینکه معرفت دینی و شناخت به مسائل بسیار مهم است؛ گفت: دانش آموز باید اهمیت نماز را درک کند و از هر طریق می توان این معرفت را ایجاد کرد.

قربانی در ادامه به اهمیت فعالیت مراکز دارالقرآن های استان اشاره کرد و گفت: هر شهرستان باید یک دارالقرآن داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه از تلاش و اهتمام مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در تجهیز مراکز دارالقرآن استان تقدیر و تشکر کرد و بر استفاده از فضاهای بلااستفاده و بهسازی و نوسازی آن و اختصاص این فضاها به دارالقرآن تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هرکسی که به مفاهیم عملی قرآن آشنا باشد در بحث اقامه نماز جدی تر می شود؛ تاکید کرد: باید از طریق مسابقه و گفتمان دانش آموزان را با قرآن مانوس کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار