چهار فایده شلغم

تهران (پانا) - می‌توان خوراکی‌های مفید این روزها را نام برد و شلغم را فراموش کرد. شلغم که جزء سبزیجات ریشه‌ای است، منبع غنی از پتاسیم، منیزیم، فسفر و فیبرها محسوب می‌شود که در محافظت از قلب و سیستم گوارش بسیار مفید است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
چهار فایده شلغم

به‌گزارش سلامت، کالری پایین شلغم باعث شده یکی از بهترین‌ خوراکی‌ها برای طرفداران رژیم‌ لاغری باشد.

در ادامه این مطلب به 4 مورد از فواید خوردن این سبزی پرداخته‌ایم که به ترتیب عبارتند از:

1. بهبود عملکرد گوارش

بخش زیادی از شلغم را آب تشکیل می‌دهد که در کنار فیبرهای فراوان آن به سلامت سیستم گوارشی کمک می‌کند.

فیبرهای موجود در شلغم با جذب آب می‌توانند به تسهیل عملکرد روده‌ها کمک کرده و از بروز بیماری‌های شایع گوارشی مانند نفخ جلوگیری کنند.

این خواص باعث شده تا شلغم جزء بهترین خوراکی‌ها برای سالمندان که معمولا از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند، باشد.

2. محافظت از سلامت قلب

وجود پتاسیم در شلغم (حدود 230 میلی‌گرم در 100 گرم) عامل تاثیر این خوراکی در کاهش بیماری‌های قلبی‌عروقی است. پتاسیم همچنین باعث تعادل حالت اسیدی و بازی در بدن نیز می‌شود.

3. پیشگیری از سرطان‌ ها

علاوه‌بر اینکه گنجاندن سبزیجات در رژیم غذایی قابلیت مقابله با رادیکال‌های آزاد را دارد و خطر بروز سرطان‌ها را کاهش می­د‌هد اما شلغم به‌دلیل وجود ترکیبات گوگردی و آنتی‌اکسیدان‌‌ها نقش پررنگ‌تری دارد. این تاثیر به‌‌خصوص در مورد سرطان‌های ریه و کلیه بارزتر است.

4. تقویت استخوان‌ ها

علاوه‌بر ویتامینC و منیزیم، این سبزی ریشه‌ای منبع غنی از کلسیم نیز محسوب می‌شود که هم‌ردیف آرتیشو، مارچوبه و اسفناج است. کلسیم برای تقویت استخوان‌ها ضروری است، از غضروف‌ها محافظت‌ کرده و در نتیجه زمینه بروز پوکی استخوان کاهش پیدا می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار