کارشناس مسئول مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی :

عملکرد خوب و خلاقانه مدارس غیرانتفاعی موجب رضایت و استقبال مردم شده است

کاشمر (پانا) - کارشناس مسئول مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت مدارس غیرانتفاعی توانمند و خلاق هستند و به‌همین خاطر با وجود مشکلات کرونا توانستند در فضای مجازی آنقدر مبتکرانه کار کنند که عملکرد خوب آنها رضایت اجتماعی را به دنبال داشته و در سال جدید متقاضیان مدارس غیردولتی بیشتر شوند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۸۵
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد خوب و خلاقانه مدارس غیرانتفاعی موجب رضایت و استقبال مردم شده است

حسن امیری، کارشناس مسئول مدارس غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه موسسان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: مدارس غیر دولتی بار زیادی را از روی دوش آموزش وپرورش برمی دارند و اگر این مدارس نبودند امروز ما حداقل به 6 هزار کلاس دیگر احتیاج داشتیم و در واقع با وجود این مدارس ما به عدالت آموزشی کمک کرده ایم و بودجه ای که باید صرف دانش آموزان این مراکز شود به مناطق محروم اختصاص پیدا می کند.

وی افزود: مدارس عیر دولتی ما توانمند و خلاق هستند و به همین خاطر با وجود مشکلات کرونا توانستند در فضای مجازی آنقدر مبتکرانه و خلاقانه کار کنند و از تمامی امکانات قابل دسترس اینترنتی به خوبی بهره ببرند که عملکرد خوب رضایت اولیا و همچنین مقبولیت اجتماعی را به دنبال داشته و در سال جدید متقاضیان مدارس غیردولتی بیشتر شوند.

امیری ادامه داد: نگاه ما باید به بخش خصوصی عوض شود و هم در امر آموزش و هم پرورش تسهیل گری داشته باشیم و در کنار حمایت از آنها نظارت بر اجرای برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با دید هدایت و اصلاح گرایانه انجام شود.

وی تاکید کرد: آنجا که بحث ایمنی و جان دانش آوزان مطرح باشد، همه ما و اولیا دانش آموزان و جامعه انتظار دارند که حداقل استحکام ساختمان ها باید رعایت شود و قابل قبول نیست که کسی از نظر ظاهر بنا را تزئین کند در حالی که زیر بنا و پی ساختمان قدیمی و فرسوده است.

امیری با اشاره به نرخ شهریه ها در شهرستان ها پیشنهاد کرد که مدیران فرم های مربوطه را دقیق تکمیل کنند و از امکاناتی نظیر مدرسه شیشه ای و ضمن خدمت همکاران و بیمه تکمیلی برای گسترش کار خود بهره ببرند گفتنی است که موسسان مدارس غیردولتی مشکلاتی مانند تعطیلی ایام کرونا و عدم پرداخت شهریه به این بهانه و مشکلات نوسازی و عدم پرداخت تسهیلات و همچنین فعالیت های غیرقانونی تعدادی از مراکز غیرمعتبر را از عمده مشکلات خود عنوان کردند که توسط رئیس اداره مدارس غیر دولتی پاسخ داده شد.

علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز در این هم اندیشی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده از تعامل مثبت این مدارس تشکر کرده اظهار امیدواری کرد که در آینده و با ازبین رفتن ویروس کرونا نشاط و شادابی به مدارس برگردد.

خبرنگار: فرزاد آسوده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار