پژوهشگر تقدیر شده در جشنواره ملی پژوهش مطرح کرد:

اهمیت برگزاری جشنواره ملی پژوهش کتابخانه ملی در دیده شدن پژوهش ها است

تهران (پانا) - یک پژوهشگر که در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی، شایسته تقدیر شده است‌، گفت: برگزاری این جشنواره در دیده شدن پژوهش ها مهم و موثر است.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت برگزاری جشنواره ملی پژوهش کتابخانه ملی در دیده شدن پژوهش ها است

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، المیرا کریمی پژوهشگر شایسته تقدیر در حوزه پایان نامه در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری این سازمان گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره پژوهش و فناوری در سطح ملی برای دیده شدن پژوهش ها اهمیت دارند و چراغ راه پژوهشگران است.

کریمی متخصص علم اطلاعات و دانش شناسی ادامه داد: رساله ها در مقطع تحصیلی دکتری حاصل سال ها مطالعه و پژوهش دانشجویان است که اغلب با وجود اهمیت بسیاری که دارند مورد غفلت واقع می شوند.

وی ادامه داد: اگر این جشنواره در همکاری با سایر دستگاه ها برگزار شود بازخوردهای بهتری برای پژوهشگران به همراه خواهد داشت، به عبارت دیگر با تعامل های بین بخشی در برگزاری چنین همایشی راه های ارتباطی بیشتری برای بهره برداری از نتایج پژوهش ایجاد خواهد شد.

کریمی افزود: در یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رساله دکتری من با عنوان «طراحی مدل مفهومی بازیابی اطلاعات کاربرمدار مبتنی بر هستی شناسی» به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

وی تاکید کرد: رساله های دکتری حاصل سال ها مطالعه و پژوهش دانشجویان است که اغلب با وجود اهمیت بسیاری که دارند مورد غفلت واقع می شوند و بسیاری از آنها را می توان در قالب کتاب منتشر کرد و در دسترس پژوهشگران قرار داد.

این پژوهشگر با اشاره به محدودیت و چالش های پیش روی محققان و پژوهشگران گفت: پژوهش در سطح دکتری همیشه با مشکلاتی مواجه بوده است، مهم ترین مسئله ای در حوزه مطالعاتی هستی شناسی وجود دارد، نیازمندی به تخصص های مختلف چون زبانشناسی،کامپیوتر و کتابداری به شکل یک مجموعه است و گنجاندن همه این تخصص ها در یک کار پژوهشی کار سختی است. اما در مورد دسترسی به منابع با مشکل چندانی روبه رو نبوده ایم. زیرا کتابخانه ملی و سایر کتابخانه ها، منابع مناسبی در حوزه مطالعه در دسترس قرار می دهند و از لحاظ کم و کیف منابع مشکلی وجود نداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار