آغاز هفتمین سال برگزاری المپیاد بازی‌های فکری-سرگرمی رویش در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، از برگزاری مرحله مدرسه‌ای المیپاد بازی‌های فکری- سرگرمی رویش در سراسر فارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هفتمین سال برگزاری المپیاد بازی‌های فکری-سرگرمی رویش در فارس

امید اسماعیلی امروز در حاشیه برگزاری مرحله مدرسه‌ای این المپیاد در دبیرستان دکتر علاالدین بهشتی ناحیه یک شیراز، در گفت‌و‌گو با پانا هدف از برگزاری المپیاد رویش را تقویت قدرت درک و تحلیل مسائل، و ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان دانست و افزود: این مسابقات می‌تواند موجب تحرک و پویایی دانش‌آموزان و دورشدن از فضای مجازی شود.

وی با اشاره به اینکه بازی‌های فکری موجب تقویت حس همکاری و همفکری گروهی در بین دانش‌آموزان، می‌شود، افزود: خودشناسی و کشف استعداد از بازخوردهای المپیاد رویش است.

وی گفت: در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مسابقات بصورت مجازی برگزار شد که به دلیل اولویت کیفیت برگزاری مسابقات نتوانستیم رقابت را در تمام رشته‌ها برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دومینو از جمله بازی‌هایی بود که به دلیل نیاز به حضور فیزیکی شرکت‌کنندگان، در سال قبل به دلیل اصرار بر حفظ کیفیت مسابقات برگزار نشد، گفت: جدا از نحوه برگزاری، شرایط و امکانات دانش‌آموزان هم برای ما در برگزاری مجازی مسابقات اولویت بود که خوشبختانه با رعایت تمام شرایط استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان در این رقابت شد.

وی ادامه داد: بازی‌های اتللو، مکعب روبیک،جنگا به صورت مجازی و استاندارد برگزار شد و جالب این بود که دانش‌آموزان شهرستان‌های با فاصله دور از مرکز هم در این مسابقات شرکت کردند و توانستند صاحب مقام شوند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: امسال با توجه به واکسیناسیون عمومی و بازگشایی حضوری مدارس، برگزرای مسابقات از مرحله مدرسه‌ای شروع شد که تاکنون در بسیاری از مدارس نواحی 4 گانه شهر شیراز و شهرستان‌های استان برگزار شده و همچنان در حال برگزاری است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه برگزیدگان مرحله مدرسه‌ای به مرحله منطقه، گفت: برگزیدگان مرحله منطقه‌ای مجوز ورود به مسابقات استانی و پس از آن کشوری را کسب می‌کنند.

وی از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی بازی‌های فکری سرگرمی رویش در فارس خبر داد و افزود: این دوره آموزشی به صورت ضمن خدمت برای فرهنگیان علاقمند به مربی‌گری و داوری بازی‌های فکری در دو قالب آنلاین و حضوری در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 19 و 20 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

المپیاد بازی‌های فکری-سرگرمی رویش که به همت سازمان دانش‌آموزی فارس راه‌اندازی شده است، سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و امسال هفتمین سال برگزاری این مسابقات با توجه به واکسیناسیون عمومی، از مرحله مدرسه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده و تا مرحله کشوری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار