برگزاری یادواره شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ عنوان کرد برگزاری یادواره شهدای دانش آموز می‌تواند نقش اثر گذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان اکنون و آینده داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری یادواره شهدا موجب ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت می‌شود

سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از اساسی‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت دانست و گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون خون پاک این عزیزان است.

وی افزود: با توجه به شرایط پروتکل های بهداشتی نتوانستیم پذیرای همه دانش آموزان باشیم اما شما عزیزان حاضر در جلسه نمایندگان ۳۵ هزار دانش اموز دختر و ۳۵ هزار دانش آموز پسر هستید.

جهانشاهی در آیین گرامی داشت یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز بیان کرد: بدون شک ۳۶ هزار لاله به خون خفته دانش آموز، عظیم ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی مانا و بی مانند برای دانش آموزان امروز و آینده این سرزمین هستند. امروز نیز باید با الهام از حضور تحول آفرین دانش آموزان در شکل گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس، زمینه های بروز و ظهور توانمندی این سرمایه های بی بدیل در عرصه های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فناوری فراهم آید زیرا تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور همواره مرهون حضور آگاهانه و پر نشاط دانش آموزان، این همیاران همیشه در صحنه و همراهان بیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است.

وی با اشاره به رشادت های فرهنگیان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز می تواند نقش اثر گذار در انتقال و تبیین اندیشه های علمی و عملی دانش آموزان شهید به دانش آموزان اکنون و آینده داشته باشد و این امر مبارک، قوام بخش فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه سار معرفت آموزی است و نوید بخش آینده ای روشن و روشنگر برای تعالی این سرزمین باشد.

وی با اشاره به اینکه شهدا درس ایثار و شهادت را در بین ملت ایران ترویج دادند، تاکید کرد: امروز همین روحیه ایثار و شهادت طلبی باعث عزت و اقتدار ملت در جهان شده است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ با اشاره به توطئه های دشمنان در طول ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران، یادآور شد: حضور ملت در همه صحنه های دفاع از انقلاب و ارزش ها نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرده است.

وی در پایان گفت: هر چه عزت، حرمت، مقام معنوی وجود دارد، خداوند به شهدا اعطا کرده است. این عزیزان با نثار جان خود روحیه خودباوری در درون ما تقویت و نهادینه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار