صالحه جلالی استعداد درخشان فیلم‌سازی در همدان در گفت و گو با پانا عنوان کرد:

برای اولین بار کلاس پنجم بودم که اجرای روی صحنه را تجربه کردم

همدان(پانا) - صالحه جلالی، دانش‌آموز پایه دوازدهم تجربی و استعداد درخشان نمایشنامه‌نویسی و فیلمسازی و رتبه برتر استان در زمینه فیلمسازی از چگونگی ورود خود به این عرصه گفت و به سختی های کار خود اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برای اولین بار کلاس پنجم بودم که اجرای روی صحنه  را تجربه کردم

جلالی در گفت و گو با پانا، از دلیل گرایش خود از رشته تجربی به زمینه فیلمسازی و نمایشنامه نویسی گفت: «از زمانی که کلاس پنجم اولین نمایش نامه ام را نوشتم شروع به کار کردم. اما از زمانی که یادم می‌آید عاشق فیلم و سریال بودم.»

وی ادامه داد:«کلاس پنجم بودم که اولین نمایش نامه ام را نوشتم و کلاس هفتم بودم که به صورت جدی یک نمایشنامه را با کمک یکی از دوستانم نوشتیم و برای اولین بار برای ۳۰۰ نفر از دانش آموزان اجرا کردیم و پس از آن نمایشنامه، اجرای روی صحنه برایمان بسیار راحت تر شد. همچنین در کلاس نهم به کمک یکی از دوستانم که در این زمینه خیلی به من کمک کرد، اولین فیلم خود را ساختم.»

جلالی مشوق اصلی خود را علاقه شدید خویش دانست و اظهار کرد:«من در کل به فیلم و سریال علاقه شدیدی دارم به خصوص به بازی کردن. شاید خیلی ها این ماجرا را درک نکنند، اما من زمانی که یک فیلم را نگاه می‌کنم حداقل چهار یا پنج بار دیگر هم آن را از زوایای مختلف نگاه و بررسی می‌کنم. حتی گاهی اوقات خودم را جای شخصیت های مختلف فیلم تصور می‌کنم و از دید آن شخصیت فیلم را بررسی می‌کنم. گاهی نیز پیش آمده است که من چندین هفته در نقش یک کاراکتر از فیلم مورد علاقه خود بودم و احساس می‌کردم که دیگر صالحه جلالی نبودم و گویی که در حال بازی در آن فیلم بودم.»

این دانش آموز از رتبه هایی که طی سال های فعالیت خود به آنها دست یافته گفت:«در ساخت اولین کار خود در پایه نهم در سال 1397 موفق به کسب رتبه اول استان شدم. سال بعد به رتبه 43 کشوری دست یافتم و امسال هم منتظر اعلام رتبه های استانی و کشوری هستیم.»

جلالی مانع اصلی خود را باورهای غلط خانواده و اطرافیان خود عنوان کرد و گفت:«بر این باور هستم کسی که عاشقانه کاری را انجام دهد تمام سختی های آن کار را به جان می‌خرد.»

وی همچنین از سختی های کارگردانی یک اثر اینگونه بیان کرد:« در ساخت فیلم کسی که کارگردانی اثر را بر عهده دارد سختی های زیادی را متحمل می‌شود؛ چون در کار سختی و گریه هست، شادی و خنده هم هست و مدیریت و ساماندهی این موارد، همگی بر عهده کارگردان است.»

جلالی بهترین اثر خود را اثر آخرخود دانست و گفت:« از نظر خودم فیلم کار امسال که آخرین کار نیز بود، بسیار پرمحتواتر بود. هر 3 اثر من محتوای آموزشی داشتند، اما در کار آخر پیشرفت چشمگیری داشتم و از کارهای قبلی خیلی بهتر بود.»

وی در پایان توصیه هایی به دوستان علاقمند خود در این زمینه کرد و گفت:«بگذارید دوستانه بگویم؛ اگر واقعا علاقمند هستید و می‌توانید با مخالفت ها و سختی ها کنار بیایید، بسم الله! از همین امروز شروع کنید. اما قول می‌دهم به محض اینکه وارد این عرصه شوید شیفته آن خواهید شد. حتی اگر به اثر هنری شما بی‌توجهی کنند، حتی اگه گروه شما ناگهان از هم بپاشد، باز هم عاشقانه کار خواهید کرد. هماهنگونه که من امسال در سخت ترین و بدترین شرایط، اثر خود را تولید و ارائه کردم. من در این اثر، فیلمبردار نداشتم، بازیگر نداشتم و تدوینگر اثر هم به کرونا مبتلا شده بود و درصحنه هیچ کس به حرف من توجهی نمی‌کرد، به جز یک نفر و همان یک نفر شد معجزه فیلم من. سخت است کار با افرادی که به حرف های تو توجهی نمی‌کنند. اما در آخر وقتی که از اثر استقبال شد تمام خستگی های از تنم به در شد.»

خبرنگار:فاطمه غیاثوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار