هم‌افزایی میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان یزد الگویی مناسب برای سایر استانهاست

یزد(پانا) - معاون امور استانها و ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت هم افزایی میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش از جمله فعالیت‌هایی بوده است که برای سایر استانها می‌تواند ایجاد انگیزه جهادی و علاقه ملی و بین‌المللی به همراه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
هم‌افزایی میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان یزد الگویی مناسب برای سایر استانهاست

حجه الاسلام حسین درودی، معاون امور استانها و همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین در استان یزد گفت: ستاد همکاری میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در سه بخش فعالیت دارد که از آن جمله می‌توان به اطلاع رسانی از ظرفیت‌های تعالی آفرین حوزه های علمیه و فعالیت های وزارت آموزش و پرورش نسبت به یکدیگر و ارتباط دهی میان نهادی و بین دستگاهی و همچنین ابتکارآفرینی آنان جهت تربیت نیروی انسانی برای آمادگی جهت طلوع خورشید عظمی ولایت و تشکیل تمدن نوین انسانی نام برد.
وی ادامه داد: ستاد همکاری در ۳۲ استان کشور و ۷۰۰ شهرستان مجموعه‌ای تحت عنوان کمیته همکاری تشکیل داده که در سطح کشور هر دو ماه یک بار؛ نشست‌های تربیتی و فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان را برنامه ریزی، پیگیری و پیامد خوانی می‌کنند.
معاون امور استانها افزود: مهمترین فعالیت‌های کمیته همکاری در هر استان برنامه محوری حول آموزه های قرآنی و سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است که تفاهم نامه ای با دبیرخانه ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش داشته‌اند و این بسیار مهم است که تفاهم نامه مذکور ‌توسط نمایندگان گروه‌های پژوهشی در نهادهای فرهنگی کشور بررسی و تهیه و تنظیم و تدوین نهایی شده است.
درودی بیان کرد: کمیته های مکمل مشارکت‌های فرهنگی در استان در قالب گفتمان‌های دینی در مدارس جهت رفع شبهات از ذهن نوجوانان و جوانان در مدرسه و منزل و محله؛ و همچنین مشاوره دینی حول سبک زندگی انسان کامل در مدارس و بازدید از حوزه های علمیه؛ برای علاقمندان جهت تحصیل در رشته های علوم اسلامی و انسانی در این کمیته طبق برنامه پژوهشی از قبل برنامه‌ریزی شده تعیین و تصویب آن انجام می‌شود تا دانش آموزان مستعد و متقاضی با مشاوره علمی و عینی بتوانند از استعدادهای خدادادی خودشان بهره برداری مؤثر و مفید و جهان شمول برای صدور انقلاب داشته باشند.
معاون امور استانها از شاخص ترین فعالیتهای این ستاد را در سال جاری به جذب طلاب مستعد و متخصص، طرح تربیتی امین و طلاب وظیفه اشاره کرد و افزود: این طلاب با موافقت های مجلس شورای اسلامی و نیازهای اعلام شده از سوی کاردانان و کارشناسان آموزش و پرورش؛ می‌توانند بر طبق قوانین دانشگاه فرهنگیان با کسب شرایط قانونی، جذب و در مدارس فعالیت داشته باشند و به عنوان معلم های مطلع از احکام دینی و شاخص‌های تربیت انسان در اسلام برای دانش آموزان و همچنین در بخش های دیگر آموزش و پرورش یار و مددکار و مکمل ساز زحمات معلمان و خانواده ها باشند.
وی در ادامه افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که پیرامون جذب طلاب در تعلیم و تربیت اسلامی توسط ستاد همکاری صورت گرفته این است که در مدارس وابسته به حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات؛ دانش آموزان می‌توانند خودشان را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه و حضور در مرکز معلم مبلغ بعد از طی فرایند لازم آماده کنند.

درودی در ادامه سخنانش به هدف سفر خود به استان یزد اشاره کرد و گفت: هدف من از سفر به استان دارالعباده و دارالحکمه یزد ادای احترام اخلاقی و علمی و اجتماعی و تربیتی به دستاوردها و خون آورد شهدا بوده است. همچنین کمک به برگزاری کارگاه‌های دانشی و بینشی از سند بالادستی؛ نقشه راهبردی و راهگشای بیانیه گام دوم انقلاب برای طلاب طرح امین و طلاب وظیفه و طلابی که در مدارس اقامه جماعت دارند. همچنین همکاران فرهنگی و اساتید دانشگاه فرهنگیان و نیز جهت مشاوره میدانی برای برخی مشکلات و موانع و کمک به فعالیت های ابتکاری در دست اقدام استان خواهد بود.
این مسئول ضمن اشاره به کسب رتبه شاخص کشوری در استان یزد گفت: استان یزد در بعضی از حوزه های تربیتی مانند قرآن کریم و مهدویت در مسابقات کشوری و همچنین در بخش تربیت دانش آموزان برای عمل به آموزه‌های ناب قرآن و عترت آل الله علیهم السلام در سبک زندگی؛ چشم انداز درخشانی را کسب کرده است و این دستاورد های درخشان خود سبب هم افزایی میان حوزه و آموزش و پرورش شده است. از جمله فعالیت‌هایی که در استان یزد مشهود است انگیزه سازی و تحریض باطنی در نشر معارف و معنویت انسان ساز قرآن است که این توفیق متعالی می‌تواند همکاران فرهنگی و دانش آموزان سراسر کشور را جهت ترغیب و تشویق به آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف منیع و محروم نواز و استکبار ستیز آن؛ شور و شوق تمام ساحتی بدهد.
وی ادامه داد: ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در ۵ سال اخیر دارای یک برنامه محوری است که برنامه ای که ستاد همکاری میان دو دستگاه آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان دو دستگاه بزرگ و سرنوشت ساز تعلیم و تربیت اقدام کرده دارای ۴۰ برنامه تربیتی بدون موازی کاری است که از این ۴۰ برنامه ۲۰ تای آنها ستادی و ۲۰ تای آنها هم در صف، قابلیت اجرا دارد.
وی در ادامه گفت: از جمله فعالیت‌هایی که ستاد همکاری در این برنامه به آن اقدام کرده برگزاری گفتمان‌های دینی و پاسخگویی به شبهات دانش آموزان در ایام کرونا در نرم افزاری تحت عنوان ۸۰ سوال کرونایی بوده که توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در سطح کشور انجام شده است.
معاون امور استانها در پایان به طرح سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین که از مطالبات مقام معظم رهبری بوده؛ ستاد همکاری جهت لبیک به فرمان ایشان که فرمودند این سند؛ سند بسیار خوبی است پیگیری و کار و نقشه راه لازم دارد؛ اقدامی علمی و آموزشی داشته که در قالب ۳۳۳ درس در فضای مجازی برای بدنه آموزش و پرورش این سند ملی را آماده سازی کرده و هم اکنون در قالب صوت های ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ای در اختیار استان‌های مختلف و فرهنگیان در حال انتشار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار