شهدای نوجوان با سن کم خود به همه ما درس بزرگ‌مردی دادند

شیراز(پانا)-  مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با تبریک روز دانش‌آموز، ١٣ آبان را نماد استکبارستیزی همه حق طلبان دنیا برشمرد و گفت در ثبت تاریخ ١٣ آبان، دانش‌آموزان نقش آفرین بودند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شهدای نوجوان با سن کم خود به همه ما درس بزرگ‌مردی دادند

عباس توانا، در مراسم نواختن آئین کشوری زنگ استکبارستیزی که به میزبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ٢ شیراز در دبیرستان دکتر حسابی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا با وجود سن کوچک خود به همه ما درس بزرگمردی، ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم دادند.

توانا ادامه داد: در انقلاب اسلامی هزاران نوجوان جان خود را تقدیم دفاع از اسلام می‌کنند و در دفاع مقدس ٣٦ هزار شهید گلگون کفن که سهم استان فارس ٣ هزار شهید دانش‌آموز است، تقدیم اسلام می‌شود.

وی افزود: امروز اگر صحنه دفاع از اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه سخت خود فراهم شود، مجدد سیل عظیمی از نوجوانانی که چکیده‌ای از آنها اینجا هستند قدرتمندتر و توانمندتر نسبت به نسل‌های قبلی می‌توانند نقش آفرینی کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس با بیان اینکه برای ادامه دادن راه شهدای دانش‌آموز باید وظیفه امروز خود را بشناسیم، گفت: وظیفه دانش‌آموزان تلاش در راستای پیشرفت علمی کشور است و یکی از مولفه‌های قدرت کشور نیز تلاش دانش‌آموزان در راستای پیشرفت علمی کشور است.

توانا بیان کرد: در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مولفه‌های تعریف شده در مجموعه بسیج دانش‌آموزی تربیت انسانی است که عاقل، عالم و اهل فکر باشد.
وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته مسابقات علمی با هدف تربیت نسل قدرتمند در عرصه‌های مختلف، برگزار شد که یکی از این مسابقات، لیگ علمی پایا یکی از بزرگترین مسابقات علمی کشور در سطح دانش‌آموزی است که ناحیه ٢ شیراز مانند گذشته در موضوعات علمی درخشید و استان فارس موفق به کسب رتبه دوم در سطح کشور شد.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان فعال در عرصه‌های پروشی و فرهنگی و دانش‌آموزان برگزیده در لیگ علمی پایا تقدیر شد.

خبرنگار: محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار