در مراسم استکبارستیزی میدان دانش آموز منطقه ۱۶ تهران عنوان شد:

فولادوند:۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس، به ۵ هزار شهید فرهنگی اقتدا کردند

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت روز استکبارستیزی، منطقه ۱۶ تهران را دارالشهدای دانش‌آموزی ایران دانست و تاکید کرد ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس، به ۵ هزار شهید فرهنگی اقتدا کردند.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند:۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس، به ۵ هزار شهید فرهنگی اقتدا کردند

مراسم روز استکبارستیزی با حضور عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، رقیه السادات نقوی؛ معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل، مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل، عزیزاله بهمنی بابلی؛ رئیس اداره کل مشاوره شهر تهران، هادی زمانی نژاد؛ رئیس امور تربیتی اداره کل، محمد رحیم؛ رئیس اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل، مصطفی پالیزدار مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶، سرهنگ پیمان گودرزی؛ رئیس کلانتری ۱۳۰ نازی آباد، سرهنگ رضا پوراکبر؛ معاونت اجتماعی کلانتری ۱۳۰ نازی آباد، مجتبی تاجیک رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران منطقه، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، متوسطه، ابتدایی و کارشناسان حوزه های ستادی منطقه و جمعی از خانواده شهدا و دانش آموزان و فرهنگیان منطقه با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی در تنها میدان دانش آموزی شهر تهران در منطقه ۱۶ «دارالشهدای دانش آموزی» برگزار شد.

عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با تشکر از حُسن انتخاب مکان برگزاری مراسم روز استکبارستیزی در تنها میدان دانش آموز شهر تهران گفت: ما در کل کشور ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش داریم که حدود ۳۶ هزار دانش آموز و حدود ۵ هزار فرهنگی در دوران دفاع مقدس، تقدیم میهن اسلامی کرده است؛ از این تعداد، یک سی و ششم دانش آموزان شهید به منطقه ۱۶ اختصاص دارد. بنابراین نام دارالشهدای دانش آموزی ایران زیبنده این منطقه است. در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید از میان اقشار غیر نظامی، به دانش آموزان تعلق دارد که سهم منطقه شانزده ۱۱۰۰ شهید است. حدود ۵ هزار فرهنگی شهید، برای ۳۶ هزار دانش آموز شهید الگو شدند و این شهدا به مربیان خود در دوران دفاع مقدس اقتدا کردند.

فولادوند با انتقاد از دموکراسی دروغین دنیای استکبار افزود: دنیایی که پُز دموکراسی را می دهد در آن زمان با حمایت از یک دیوانه، به کشور ما هجوم آوردند. در آن زمان قشر دانش آموز و فرهنگی ما با احساس مسئولیت به دفاع از کشورمان پرداخت و امروز دفاع از کشورمان به شکلی دیگر است؛ باید در عرصه های علمی پا در رکاب آنانی که در ۱۳ آبان لانه جاسوسی را تسخیر کردند گذاشت.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن بیان این که دانش آموزان آینده سازان کشور هستند؛ تصریح کرد: شما عزیزان آینده سازان و امید مردم ایران هستید مردم به شما دل و امید بسته اند. امروز ما در این مکان با هم پیمان می بندیم که برای اعتلای وطن و برای استقرار عدل و مبارزه با ستمگران همیشه آماده هستیم.

در ادامه این مراسم مصطفی پالیزدار؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه با بیان این که ما امروز مراسم استکبارستیزی را در تنها میدان دانش آموز تهران برگزار می کنیم، گفت: به همه ملت بزرگ ایران این روز باشکوه را تبریک می گویم؛ روحیه استکبار ستیزی از ۱۳ آبان ۵۷ شکل گرفت و ملت غیور ایران در آن زمان به تمام دنیا استقلال خود را مخابره کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدا، دانش آموزان برتر تقدیر به عمل آمد و بیانیه تشکل های دانش آموزی منطقه نیز قرائت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار