در قالب طرح از خشت تا بهشت؛

کلنگ مدرسه 4 کلاسه استثنایی دلگان به زمین خورد

زاهدان (پانا) - نخستین مدرسه چهار کلاسه ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در دلگان در قالب طرح از خشت تا بهشت با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ مدرسه 4 کلاسه استثنایی دلگان به زمین خورد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم اظهار کرد: در آمایش سرزمینی انجام شده مشخص شد که آموزش و پرورش استثنایی به ساخت ۲۱۰ مدرسه در پهنه کشور نیاز دارد.
سید جواد حسینی افزود: به همین منظور از اسفند سال گذشته طرح از خشت تا بهشت را با کمک خیرین اجرا کردیم و هم اکنون با افتتاح مدرسه ۴ کلاسه دلگان تعداد مدارس ساخته شده یا در حال ساخت در این طرح به ۱۶۲ مدرسه می‌رسد.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۲۸ مترمربع و برای دانش آموزان عادی ۸.۳ متر مربع است.
وی افزود: هم اکنون سرانه فضای آموزشی موجود در کشور برای دانش آموزان عادی ۵.۳ و برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ۱۱ متر مربع است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: با اجرای طرح از خشت تا بهشت، ۱.۵ متر در کشور و ۲.۵ متر در مناطق به سرانه فضای آموزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه افزوده شد.

گفتنی است این مدرسه در قالب طرح از خشت تا بهشت در زمینی به متراژ ۳ هزار متر با ۲۰۰ متر زیربنا با مشارکت بنیاد مسکن و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار