پیش‌نیاز تربیت دانش‌آموزان انقلابی، داشتن یک معلم انقلابی است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ پیش‌نیاز تربیت دانش‌آموزان انقلابی را داشتن یک معلم انقلابی دانست و تاکید کرد تنها یک معلم با ملاک انقلابی بودن و به دنبال استقلال و عدم وابستگی کشور به بیگانگان از عهده تربیت دانش‌آموزان انقلابی بر می آید.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌نیاز تربیت دانش‌آموزان انقلابی، داشتن یک معلم انقلابی است

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه مراسم نواخته شدن زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: ۱۳ آبان انقلاب دوم ما بود که نمایان کننده روحیه استکبارستیزی ملت شریف ایران است. این روز به علت سه رویداد مهم تاریخی نام گذاری شده است. رویداد اول، رویدادی بود که در سال ۱۳۴۳ رقم خورد. پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون، شاهد پیام امام خمینی(ره) علیه لایحه بودیم. کاپیتولاسیون بر مبنای مستعمره قرار دادن مردم ایران برای شیطان بزرگ، آمریکا بود. حضرت امام خمینی(ره) در مقابل این لایحه استعماری ایستاد و به دلیل ایستادگی امام علیه لایحه، ساواک ایشان را به ترکیه تبعید کرد.

او در ادامه افزود: علت دوم این بود که در جریان سال های قبل از انقلاب، دانشجویان و دانش آموزان برای مبارزه با استکبار، در دانشگاه تهران قیام کردند و با بیانیه های متعدد از حکومت وقت اعلام برائت و در برابر استکبار جهانی ایستادند. بسیاری از این محصلان شریف و انقلابی توسط نیروهای ساواک به شهادت رسیدند.

نقوی افزود: رویداد سوم ما در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ رقم خورد. در این روز دانشجویان و دانش آموزان در یک حرکت جهادی و انقلابی، سفارت آمریکا که لانه جاسوسی شیطان بزرگ در ایران بود را تسخیر کردند. آن زمان در سفارت آمریکا، اطلاعات مهم و حیاتی کشور ما دائما برای سازمان های امنیتی آمریکا مخابره می شد. این روز به علت این حرکت عظیم، انقلاب دوم نام گرفت و بار دیگر ملت با بصیرت ایران بیزاری خود از استکبار جهانی اعلام کردند.

او در ادامه گفت: امروز به پاس گرامی داشت دانش آموزان شهید، یاد قیام امام بزرگوار و در نهایت، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ما این تجمع را برگزار کردیم که در مدارس سراسر کشور ، زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی به صدا در آید و امروز ما میزبان سرپرست محترم آموزش پرورش و نمایندگان تشکل های مختلف دانش آموزی هستیم.

نقوی در ادامه اذعان کرد: ما توانمندیم، ما ملتی هستیم که ذخایر انسان های توانا، شجاع و ایثارگر و ذخایر منابع علمی و مالی زیادی داریم. اگر معلمی به این موضوع که روی پای خود بایستیم قائل باشد و توانایی و استعداد دانش آموزان را درک کند، می تواند دانش آموزانی با روحیه انقلابی تربیت کند و معلم باید فرهنگ ایثار و مقاومت را به دانش اموزان منتقل کند‌.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ مجید سعیدی گرکانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار