بیماری نادر و عجیب یک زن

تهران (پانا) - ابتلا به بیماری نادر یک زن جوان را مجبور به استفراغ متعدد روزانه می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بیماری نادر و عجیب یک زن

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن ۲۷ ساله انگلیسی به بیماری نادری مبتلا است که موجب ۳۰ بار استفراغ وی در طی یک روز می‌شود. «امیلی وبستر» اهل لیدز انگلیس می‌گوید علائم بیماری در وی از سال ۲۰۱۶ آغاز شد. او در آن زمان شروع به تجربه درد و همچنین استفراغ کرد. به گزارش Leeds Live وبستر کمی بعد با یک پزشک مشورت کرد که بیماری وی به‌عنوان سندرم روده تحریک‌پذیر، یک اختلال رایج که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد اشتباه تشخیص داده شد.

با این حال با وخیم شدن وضعیت خانم وبستر او چندین روز به مدت ۹ ماه امکان حضور در محل کارش را نداشت. بنا به گفته وبستر طی این مدت او روزی نبود که این علائم را نداشته باشد. وی همچنین دچار کاهش وزن ناگهانی شده بود و در یک مقطع تنها ۷۰ پوند وزن داشت که میانگین وزن یک دختر ۱۰ ساله است.

وبستر در این باره گفت: «خیلی سخت بود. من هر روز مریض بودم. برای مدت طولانی به دلیل تشخیص اشتباه درگیر این بیماری بودم. بیشتر وقتم را در رختخواب می‌گذراندمد و نمی‌توانستم کاری انجام دهم. وزنم به شدت کاهش پیدا کرده بود و شدیدا ترسیده بودم.»

آزمایشات پزشکی نتوانستند علت بیماری وبستر را تشخیص دهند و پزشکان پیشنهاد دادند که علت بیماری احتمالا به دلیل مشکلات سلامت روانی است. او در سال ۲۰۱۸ در یک بیمارستان سلامت روان بستری شد و تحت درمان قرار گرفت.

سرانجام در سال ۲۰۱۹ یکی از کارکنان بیمارستان متوجه استفراغ وبستر شد. او دریافت که وبستر غذای هضم نشده را بالا می‌آورد. در همان زمان بود که تشخیص داده شد که وبستر به «گاستروپارزی» یا فلج معده، بیماری‌ای که معده به صورت معمولی توانایی خالی کردن غذا را ندارد مبتلا است. در یک انسان سالم، انقباضات قوی عضلانی موجب حرکت غذا در دستگاه گوارش می‌شود، اما در فرد مبتلا به گاستروپارزی حرکت معده یا کند است یا اصلا تخلیه مناسب در معده انجام نمی‌شود.

پزشکان برای درمان بیماری وبستر، کاشت ضربان ساز معده با انجام عمل جراحی را پیشنهاد داده اند که به گفته وبستر اگر وضعیت او را حتی تا ۵۰ درصد بهبود ببخشد یک موفقیت حاصل شده است. او برای انجام این عمل جراحی به ۱۲۹۷۷ دلار نیاز دارد که برای تامین آن جمع آوری کمک‌های مردمی را آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار