وظیفه‌شناسی و جریان‌شناسی دانش‌آموزان شجاع در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

تهران (پانا) - مدیر کل شاهد و ایثارگران به‌مناسبت 13 آبان و روز دانش‌آموز پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
وظیفه‌شناسی و جریان‌شناسی دانش‌آموزان شجاع در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، محمدرضا رزاقی در پیامی به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز، وظیفه شناسی و جریان شناسی دانش آموزان دلیر و شجاع امروزرا در راستای ایفای مسئولیت های، انقلابی، ارزشی و اجتماعی آنها دانست.

متن پیام مدیر کل شاهد و ایثارگران بدین شرح است:

سیزدهم آبان ماه هر سال که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را به عنوان روزی بی نظیر و به یادماندنی می شناسیم.

تبعید امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، سیزدهم آبان ۱۳۵۷ روز شهادت مظلومانه تعدادی از دانش آموزان در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عناوین این سه واقعه تاریخی است که هر کدام از این وقایع درزمان وقوع خود تاثیر اساسی داشته و شرایط کشور را به نحوی تغییر داده‌اند.

اما آنچه که در این روز برای ما معلمان و دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است حرکت گروهی از دانش‌آموزان صبح روز 13 آبان، به سمت دانشگاه تهران بود تا صدای اعتراض به حق خود را به گوش جهانیان برسانند که مورد هجوم ناجوانمردانه ماموران رژیم طاغوت قرار گرفته و56 نفر از آنها شهید وصدها تن نیز مجروح شدند.

آنچه که جوانان و دانش آموزان فهیم و انقلابی این مرز و بوم را در آن روزهای تاریخی و در طول هشت سال دفاع مقدس و حتی بعد از آن ، به ایفای نقش بی بدیل خود واداشتوظیفه شناسی، جریان شناسی، تشخیص به موقع ضرورت ها و حضور آگاهانه در صحنه های اصلی بود. که دانش آموزان شهید همچون: محمد حسین فهمیده ، بهنام محمدی، علی لندی و نوجوانان شهید شاخص شهرها، روستاها واستانهای کشور از آن نمونه هستند.

اکنون و بعد از چهل سال و اندی از انقلاب شکوهمند ملت ایران، شرایط جدیدی فراروی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است که وظیفه شناسی و جریان شناسی این شرایط، توسط دانش آموزان دلیر و شجاع امروز در راستای ایفای مسئولیت های، انقلابی، ارزشی و اجتماعی از طریق عمیق تر کردن باورهای دینی ، کوشش برای خوب درس خواندن، مهارت آموختن و بکار بستن آموخته ها، بیش از پیش مورد انتظار است.

امروز و در گام دوم انقلاب، متولیان نظام تعلیم و تربیت وظیفه خویش را آماده سازی شرایط برای تحصیل و ارتقای سطح دانش و مهارت آموزی دانش آموزان، از طریق فعالیت های کیفیت مدار آموزشی و پرورشی، در زمینه ساحت های تربیتی از جمله، ساحت اعتقادی و اخلاقی، مهارت های اجتماعی و سیاسی، مهارت های علمی و پژوهشی، مهارت های حرفه ای و فناورانه، مهارت های هنری و زیبایی شناختی و مهارت های زیستی و سلامت محور می دانند.

امید است با همت و تلاش همه افراد جامعه به ویژه معلمان و دانش آموزان عزیز، اهداف گام دوم انقلاب کهچشم انداز روشنی از شکوفایی استعداد، قابلیت و توانایی هاینوجوانان و جوانان کشور عزیزمان را ترسیم کرده، محقق شود تا از این طرق بار دیگر در افتخار آفرینی ایران عزیز، سهمی بی بدیل ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار