تربیت دانش‌آموز مطالبه گر و مشارکت جو، رسالت‌ تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، تربیت دانش‌آموز مطالبه گر و مشارکت جو را از رسالت‌های مجموعه تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش‌آموز مطالبه گر و مشارکت جو، رسالت‌ تشکل‌های سازمان دانش‌آموزی است

جلسه فصلی مجامع، اعضا، مربیان و مجلس دانش آموزی با مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

«مهین منافی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش آموزان را به سمت حیات طیبه هدایت می کند؛ در این سند اشاره و توجه ویژه ای به تربیت اجتماعی دانش آموزان شده و برای تحقق آن نیز مجموعه های مختلفی را مأمور کرده است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های تشکل‌های دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی نسل آینده است، افزود: مجلس دانش آموزی می تواند در راستای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در سراسر استان نقش بسزایی ایفا کند. تربیت دانش آموز مطالبه گر و مشارکت جو نیز از رسالت هاى مجموعه تشکل های سازمان دانش آموزى است.

این مقام مسئول بیان کرد: توسعه پایدار از طریق آمایش سرزمین امکان پذیر است؛ در استان آذربایجان غربی نیز حل مشکل کمبود فضای آموزشی مهمترین اولویت آموزش و پرورش است.

منافی افزود: استان آذربایجان غربی جزو استان‌های لازم التوجه در خصوص تخصیص اعتبارات فضاهای ‌آموزشی است و نمایندگان مجلس دانش آموزی استان باید در این خصوص مطالبه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ورود نیروی انسانی متخصص به آموزش و پرورش از دیگر موارد اساسی است که باید در مجلس دانش آموزی مطرح و مطالبه‌ شود.

وی ادامه داد: توجه به سلامت روان دانش آموزان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقش بسزایی دارد که با اجرای طرح های مختلف همچون طرح ملی نماد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: یکپارچگی و همدلی در ارکان نظام تعلیم و تربیت جهت تحقق افق ۱۴۰۴ آموزش و پرورش استان ضرورت دارد.

حسن رحمانی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه مجلس دانش آموزی نمود عینی دانش آموز باوری و دانش آموز محوری است؛ افزود: تقویت حس مسئولیت پذیری در قالب تشکل‌های دانش آموزان، امری کلیدی در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای کشور است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی در راستای تصمیم سازی و تصمیم گیری برای نظام تعلیم و تربیت راه گشاست.

حسین عباس زاده رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز گفت: با رونمایی از سند تحول سازمان دانش آموزی، بازمهندسی تشکیلات دانش آموزی در شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: تربیت اجتماعی دانش آموزان باید در عمل محقق شود و کلیه اقدامات سازمان دانش آموزی در این راستاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار