تکمیل واکسیناسیون ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌شرقی، اعلام کرد ۵٠ درصد جمعیت استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۲۷۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل واکسیناسیون ۵۰ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، عباسعلی درستی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی گفت: تاکنون ۵۰ درصد جمعیت استان هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با درخواست از مردم برای تزریق واکسن کرونا افزود: بیش از ۶۵ درصد کل جمعیت استان تاکنون دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند.

درستی، در خصوص دلیل تغییر وضعیت کرونایی شهرستان‌های جلفا و مرند به رنگ قرمز، بیان کرد: در هر نقطه‌ای که رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف باشد و تردد در آن افزایش یابد، چرخه انتقال ویروس بالا می‌رود. جلفا نیز از جمله شهرهای مسافرپذیر استان است که دارای دو مرز زمینی نیز بوده و طی روزهای گذشته، جمعیت بالایی از نقاط مختلف استان و سایر نقاط کشور به این منطقه تردد داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به افزایش طول دوره پاندمی کرونا، نمی‌توان جلوی فعالیت‌های اقتصادی و معیشتی مردم را گرفت، از این رو با وجود میل باطنی مسئولان شاهد افزایش ترددها و رفت و آمدها هستیم. با توجه به شرایط موجود، فعالیت‌های موقت اقتصادی بیشتر از سود، برای جامعه زیان بار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که کنترل شیوع کرونا تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون انجام می‌گیرد، گفت: افزایش آگاهی رسانی بین مردم و حساسیت بیشتر ارگان‌های تصمیم گیرنده از جمله موارد دیگر در کنترل بیماری کرونا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار