۳۰۰ واحد پیش‌ساخته قبل از فرارسیدن فصل سرما برای مردم اندیکا ساخته می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‌رغم گذشت ۲۷ روز از زلزله اندیکا، هنوز آواربرداری انجام می‌شود، از جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ واحد پیش‌ساخته قبل از فرارسیدن فصل سرما برای مردم اندیکا ساخته می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدرضا رضائی کوچی در تشریح نظارت میدانی از منطقه زلزله‌زده اندیکا واقع در استان خوزستان گفت: در جریان این بازدید، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس و مسئولان اجرایی اعم از رئیس ستاد مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان اورژانس، هلال احمر، معاون وزیر کشور، رئیس سازمان راهداری و رئیس سازمان آب و فاضلاب کشور، معاون نوسازی مدارس کشور و تعداد دیگری از مسئولان اجرایی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: باتوجه به در پیش بودن فصل سرما امکانات مردم زلزله‌زده مناسب نیست و هلال احمر باید چادرهای مجهز و باکیفیت به مردم تحویل بدهد. از طرفی علی رغم گذشت ۲۷ روز از زلزله متاسفانه هنوز در مرحله آواربرداری هستیم که بنیاد مسکن باید با سرعت بیشتری آواربرداری را به اتمام برساند. همچنین مقرر شد تعداد ۳۰۰ واحد پیش ساخته آماده و تحویل زلزله زدگان شود تا در فصل سرما در آن مستقر شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات پیش آمده برای دام مردم منطقه تصریح کرد: در بحث خوراک دام و محل‌های نگهداری آن مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که گزارش این موضوع در حال تهیه و پیگیری حل آن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه مشکلات مردم منطقه زلزله‌زده از نظر دسترسی به آب شرب به قبل از زلزله برمی‌گردد، اظهار داشت: زلزله در این منطقه سبب شده است تا مسئولان محرومیت‌های منطقه را از نزدیک ببینند چراکه این منطقه وضعیت اسفباری دارد و شرایط در آن بسیار سخت است و هر چه سریعتر باید اقدامات لازم انجام گیرد. بیش از۵۰ درصد مردم روستا تحت پوشش کمیته امداد هستند و طبیعتاً توجه بیشتری باید به این منطقه صورت پذیرد.

وی از عزم جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده خبر داد و افزود: قرار است فردا در جلسه‌ای با حضور مسئولان مشکلات موجود مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار