دیدار مدیر آموزش و پرورش دماوند با مسئولان شهرآبسرد
دماوند (پانا) - مدیرآموزش و پرورش دماوند در دیدار با مسئولان شهر آبسرد گفت آمایش سرزمین باید در برنامهریزیهای حوزه تعلیم و تربیت مد نظر قرار گیرد.
به گزارش دفتر اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش دماوند، زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند با امام جمعه آبسرد، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری آبسرد دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار، مسائل مختلف حوزه آموزشی و پرورشی و ارتقای ابعاد مختلف رشد و بالندگی فرهنگی در شهر آبسرد به ویژه وضعیت مدارس مورد بررسی قرار گرفت.
مدیر آموزش و پرورش دماوند در این دیدار، ضمن قدردانی از تعامل و همراهی امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری آبسرد با اشاره به اهمیت طرح آمایش سرزمین اظهار کرد: بحث آمایش سرزمین، موضوعی است که در سیستم نظام آموزش و پرورش عقیم مانده است.
طاولی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۵، بحث آمایش سرزمین در اجرایی کردن نظام آموزشی صحیح کشور برنامهریزی شد، افزود: با توجه به جریانات سیاسی که در آن برهه زمانی وجود داشت، این موضوع مورد غفلت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: آمایش سرزمین به این نکته اشاره میکند که سیاستهای کلان باید بر مبنای شناسایی و آمادگی استعدادها و ظرفیتهای مناطق برای پیشبرد اهداف حوزه آموزش و پرورش باشد که در این راستا، نیازمند همسویی و همفکری هستیم.
مدیر آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: شهرستان دماوند با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مساعد خود از امکانات و ظرفیتهای لازم برخوردار است که هر کدام از مدارس دولتی به مدرسهای ممتاز در کشور تبدیل شوند.
طاولی با تأکید بر ضرورت بروزرسانی مدارس در حوزههای مختلف تعلیم و تربیت افزود: گاهی مشکلات کوچکی که پیشرو قرار دارد، چشمانداز و بصیرتی را که باید در حوزه تعلیم و تربیت ۲۰ سال آینده داشته باشیم، تار میکند.
وی با اشاره به اینکه ضمن حرکت روبه جلویی که وجود دارد، باید برنامهریزیها دارای چشمانداز وسیعی باشند، وی گفت: یکی از سیاستها و مبنای کار ما، توانمندسازی نیروهاست و در کنار آن به دنبال این هستیم که ارزیابی منابع انسانی را به صورت علمی انجام دهیم.
مدیر آموزش و پرورش دماوند تصریح کرد: با توجه به شناختی که مسئولان از ظرفیتهای شهر آبسرد دارند، میتوان با تشکیل اتاق فکری، برنامههای اصولی با چشمانداز چند ساله برای رفع مشکلات اساسی و استفاده از ظرفیتهای شهری تدوین و اجرایی کرد.
طاولی بیان کرد: یکی از برنامهها، تبدیل کردن فضاهای بلااستفاده در جهت تجاری کردن و بهرهوری مالی و چشمانداز بعدی، ایجاد کارآفرینی در شهر است؛ نظام جدید آموزشی فعالیت محور و دانشآموز محور شده است و با تقویت معلمان، هر کودک و نوجوان میتوانند یک کارآفرین شوند.
ارسال دیدگاه