استاد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی:

ریاضیات سردمدار جوامع و عامل پیشرفت کشور ها است

تبریز(پانا)- استاد دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان شرقی که در ردیف هفت دانشمند ایرانی تاثیرگذار در پیشرفت علوم و‌ در فهرست یک صدم درصد برتر جهان به چشم می خورد، ریاضیات را یکی از ارکان مهم علم دانست و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ریاضیات سردمدار جوامع و عامل پیشرفت کشور ها است

پروفسور شهرام رضاپور در همایش نکوداشت دهه ریاضیات که در ناحیه ۱ تبریز برگزار شد، گفت: ریاضیات علمی است که به اشکال، کمیت ها و ترتیب ها می پردازد و این یعنی ریاضی در هر جایی که چشم شما می تواند ببیند وجود دارد.

وی افزود:ریاضیات به سردمدار جوامع و کشورهای در حال رشد تبدیل شده است و در واقع به منظور به روز کردن شیوه زندگی مردم استفاده می شود.

وی ادامه داد: ریاضی جهانی از مفاهیم انتزاعی، فرمول هایی که باید به حافظه سپرد، علمی است بسیار شیرین و لذت بخش، هر گاه آدمی بتواند این معادلات و روابط و ساختارها را حل کند یک حس لطیف به آن دست می دهد و این دقیقا نقش شما معلمان است که روابط و ساختار ریاضی را با زندگی‌روزمره تلفیق کنید.

رضاپور اظهار داشت: عکاسی، نقاشی،آشپزی،طراحی ، مجسمه سازی و ... به ریاضی نیاز دارند. اگرچه مفهوم هنر بیان احساس یا احساسات فرد است، اما برای ساخت یک اثر هنری که می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند به محاسبات نیاز خواهیم داشت.

وی در آخر خاطرنشان کرد و گفت: از لحظه بیدار شدن از خواب، از تفکر انتقادی خود برای برنامه ریزی اینکه روزمان چطور باید طی شود استفاده می کنیم، یکی دیگر از کاربردهای ریاضی در تصمیم گیری های مهم زندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار