مخالفت نمایندگان با تقاضای «دو فوریت» بررسی طرح قانون شوراهای اسلامی کار

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس با تقاضای بررسی دوفوریت و یک فوریت طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار مخالفت کردند، از این رو این طرح به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت نمایندگان با تقاضای «دو فوریت» بررسی طرح قانون شوراهای اسلامی کار

نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه 9 آبان مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی دوفوریت و یک فوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار مخالفت کردند که بر این اساس طرح مذکور به صورت عادی در دستور کار قوه مقننه قرار خواهد گرفت.

محمدرضا صباغیان بافقی در تشریح اهمیت بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار گفت: اصل 104مبنای قانونی اسلامی شورای کار است و این اصل به کارگران این حق را می‌دهد که تشکل صنفی داشته باشند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شوراهای اسلامی کار پل ارتباطی بین کارگران و کارفرماها هستند اما متأسفانه مشاهده می‌شود این تشکل‌های کارگری هیچ قدرتی ندارند لذا کارگران به راحتی اخراج می‌شوند و مدت‌ها حقوقی دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه شوراهای کارگری بدون پشت و پناه هستند، افزود: بر این اساس باید قانونی تصویب شود که از کارگران حمایت کند.

نماینده بررسی تقاضای دوفوریت در مورد طرح اصلاح قانون شوراهای اسلامی کار ادامه داد: یکی از شاخص‌های عدالت، شکل‌گیری تشکل‌های کارگری است و این موضوع در کشورهای پیشرفته دنیا نیز مورد توجه است.

صباغیان بافقی تأکید کرد: در شوراهای کارگری یک نفر به عنوان نماینده کارفرما وجود دارد که بر این اساس یک کارگر نمی‌تواند به راحتی حرف خود را بیان کند؛ همچنین حق انحلال شوراهای کارگری با کمک کارفرما نیز وجود دارد از این رو باید برخی از مواد این قانون اصلاح شود تا حقوق کارگران استیفا شده و این شوراها با جرأت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: با اصلاحات مد نظر نمایندگان، بسیاری از اخراج‌های کارگران کاهش یافته و طرح شکایات نیز کم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار