معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل:

هدف سواد حرکتی، شناسایی و سنجش سواد حرکتی 30 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهری است

اردبیل(پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اهمیت طرح سواد حرکتی دانش‌آموزان تاکید کرد سواد حرکتی در بسته تحولی تعریف شده که هدف آن شناسایی و سنجش سواد حرکتی 30 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهری است.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف سواد حرکتی، شناسایی و سنجش سواد حرکتی 30 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهری است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، طی آیینی طرح ملی سواد حرکتی در آموزشگاه راهیان صادق2 ناحیه یک اردبیل افتتاح شد.

در آیین افتتاحیه این طرح منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان به اهمیت طرح سواد حرکتی دانش آموزان پرداخت و اشاره کرد: همچنان که با کلمه سواد خواندن و نوشتن و سواد رسانه ای آشنایی دارید سواد حرکتی هم در بسته تحولی سال تحصیلی 1401-1400 معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد که هدف آن شناسایی و سنجش سواد حرکتی 30 درصد دانش آموزان دوره ابتدایی شهری است.

وی گفت: این طرح در راستای افزایش سرانه فعالیت بدنی دانش آموزان و توسعه ویژگی‌های جسمانی اجرا خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ورزش همگانی بدون سواد حرکتی معنی نخواهد داشت، اشاره کرد: در بسیاری از موارد سواد حرکتی دانش آموزان از سواد خواندن و نوشتن بالاتر و ارزشمندتر است. چرا که سواد حرکتی را فقط در حرکت، آن هم در دوران کودکی می توان ارتقاء داد. چرا که کودک بایستی در چالش های مختلف بتواند بدن خودش را حفظ کند.

صاحب رصد وضعیت دانش آموزان در سنجش اولیه و سنجش ثانویه و ترغیب و تشویق آنان در جهت ارتقای سواد حرکتی، راهنمایی و مشاوره در خصوص چگونگی مقابله با موانع اجرای طرح و ارتباط مستمر اولیا با مدرسه را از اولویت‌های اساسی این طرح دانست و بیان کرد: پس از سنجش اولیه و تعیین سطح حرکتی دانش آموزان، معلمان و مربیان تربیت بدنی مدارس و آموزگاران پایه درخصوص نحوه ارتقاء وضعیت جسمانی دانش آموزان به والدین آنها مشاوره لازم را خواهند داشت تا بتوانیم در راستای سواد حرکتی دانش آموزان و تحرک و پویایی و سلامتی آنان گامی مثبت برداریم.

وی از اولیای گرامی خواست حمایت و همراهی لازم را در اجرای هرچه بهتر این طرح داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ادامه یکی از معضلات مهم خانواده ها در ارتباط با بچه ها را سرگرمی آنها با تبلت، گوشی هوشمند، بازی های کامپیوتری و... دانست و گفت: این قبیل فعالیت‌ها باعث کم‌تحرکی دانش‌آموزان شده و به بالطبع کم تحرکی باعث بسیاری از ناهنجاری‌های قامتی و همچنین بیماری‌های غیرواگیر در فرد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار