آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا) - مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک از امروز در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک در خراسان جنوبی

مجید شایسته، مدیر بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: باتوجه به بروز مواردی از بیماری سرخک در کشور افغانستان، پاکستان و همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و به دلیل همجواری با استان خراسان جنوبی، طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک برای کودکان ۹ ماه تا ۷ سال در شهرستان‌های نهبندان، درمیان، زیرکوه و سربیشه تا ۲۱ آبان ماه اجرا می‌ شود.

شایسته هدف از اجرای این طرح را حذف و پیشگیری از بروز بیماری سرخک در شهرستان‌های مرزی استان دانست و افزود: این طرح به مدت دو هفته در همه پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت با مراجعه خانوارها به پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت و در مناطق سیاری (روستا‌های سیاری و عشایری) به صورت مراجعه ماموران واکسیناسیون به در منازل اجرا خواهد شد.

وی تعداد کودکان واجد شرایط این شهرستان‌ها در این طرح را ۳۱هزارو ۳۸۲ نفر عنوان کرد و گفت: اجرای طرح تکمیلی واکسیناسیون سرخک با ۱۲ منطقه عملیاتی در شهر و ۱۶۹ منطقه عملیاتی در روستا و با ۳۷ تیم شهری و ۱۹۳ تیم روستایی از امروز آغاز شد.

شایسته از خانواده‌های ساکن در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه تقاضا کرد حتی اگر سابقه واکسن کودک آن‌ها کامل است، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز و خانه بهداشت محل سکونت خود، نسبت به واکسیناسیون کودکان ۹ ماه تا ۷ سال اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار